fredag 9 mars 2012

Feng shui...



... eller vad det heter å sån skit har jag aldrig trott på.
Visst påverkas vi av färger å ljus men i vilket vädersträck mitt huvud är när jag sover bryr jag mej mindre om.
Men någonting hände inom mej när jag fick upp mina lila gardiner.
Köket fick en helt annan känsla... mindre julig utan tomtegardiner ha ha, men det var nåt mer.
Ett lugn. En trygghet. Ja jag kan inte förklara det men attans bra känns det.
Å så normalt. Som en kod till alla mina grannar "Titta, nu har jag vansinnet under kontroll, nu är de röda gardinerna i smutskorgen." Kanske får de oxå en bättre fredag av det.

Jag har varit effektiv i dag må jag säga.
Bytt gardiner, handlat mat, vallat hunden, städat nedervåningen, sytt upp å hängt upp gardiner, tvättat, torkat skåpsluckor.
Nu andas jag å njuter lite innan jag ska ge mej i kast med matlagningen.
Det vankas köttfärssås.
Jo jo, normalt så det förslår.

I övrigt är det lugn fredag som gäller här. Har handlat hem påskmust å chips.
Skavland. Kanske en whisky å hyfsat tidig sänggång.

Puss/Asta

3 kommentarer:

  1. Å påskmust och chips. Fan vad gott. Jag köpte öl och must.

    Jamen nog påverkas man av färger, mönster osv. Jag blir då apstörd när det är "fel". Men det är kanske jag som är galen? =D

    SvaraRadera
  2. Men Asta.....påskmust, inte redan....sånt gör mitt inre oroligt, men vilket håll huvudet sover spelar mindre roll, bara jag har en vägg bakom mig....hemska tanke, kan ju stå någon bakom annars ;)

    SvaraRadera
  3. Feng s...what?? Jo, jag vet. Men, nej. Men då fick du upp gardinerna?? Lööövliii ;))

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare