söndag 14 april 2013

Antingen eller...

 

Vem är du? Du MÅSTE välja ETT av alternativen.
Detta är jag...

Vita fjäll å skidåkning i perfekt snö eller lat solsemester

Kaffe på termos i skogen eller cafe latte i stan

Djur (med allt hår å smuts det innebär) eller ett välstädat hem

Lägenhet i stan eller hus på landet

Sjötunga på fin restaurang eller grillad korv med bröd på stranden

Läsa romaner eller se på film

Skaffa barn tidigt eller sent i livet (vid drar gränsen vid 30.)

Lady Dahmers blogg eller Blondinbellas blogg

Högklackat eller Converse

Gym eller powerwalks

Skaldjur eller sushi

Pizza eller thaimat

Rösta rött eller rösta blått

Backpackers semester eller alla bekvämligheter

Mammas flicka eller pappas flicka (eller pojke om du nu är man)

Rött eller vitt vin

Skriva brev eller skriva mail

Ringa eller skicka sms

Gå naturell eller oftast sminkad

Bonde söker fru eller Big brothers

Brodera eller tapetsera

Gå på krogen eller hemma hos någon på privat fest

Vår eller höst

Största "big no'et"... Äkta päls eller glansiga cykelbyxor

Valår eller OS år?

Fotboll eller hockey?

Klänning eller byxor?

Guld eller silver?

Vem är du?! Svara bland kommentarerna eller i eget inlägg.






16 kommentarer:

  1. Oj, intressant och jag hänkar. MEN, jag köper inte MÅSTEargumentet för saker man omöjligt kan rå över.

    Jag väljer:
    solsemester framför vita fjäll och skidåkning
    kaffe stan framför kaffe i skogen
    djur framför ett välstädat hem
    lägenhet i stan framför hus på landet
    grillad (soja)korv på stranden framför sjötunga på restaurang
    läser hellre roman än ser på film
    barn har inte blivit tidigt i livet, kanske kan jag inte heller välja sent
    Lady Dahmers blogg framför Blondinbellas
    högklackade skor framför plattskor
    gymmet framför powerwalks
    sushi hellre än skaldjur
    thaimat framför pizza
    röstar rött framför blått (och alla andra färgskalor)
    föredrar bekvämligheter på semestern framför backpacking (numera)
    pappas flicka
    vitt vinn hellre än rött
    skriva mejl framför brev (skulle önska att det var annorlunda men sanningen ser ut så här nuförtiden)
    skickar hellre sms än ringer
    går hellre naturell än sminkad (till vardags)
    bonde söker fru framför big brother
    tapetserar hellre än broderar
    går på krogen framför privat hemmafest
    alltid hösten framför våren
    äkta päls är inte ens jämförbart med glansiga cykelbyxor, jag går hellre i cykelbyxor året runt än bär päls
    valår framför os
    fotboll framför hockey
    byxor framför klänning
    och slutligen silver framför guld.

    Kul, det var nästan jag. Även om jag inte äter varken sushi eller skaldjur. Eller varken kollar på bönderna eller big brother, men känslan fick avgöra 😖

    Kram Jessica i Malmö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina svar vännen. Vi är lika på mkt (på det viktiga) medan det andra får berika. Kram

      Radera
  2. Kul!:)
    Lat solsemester.
    Caffe latte i stan.
    Djur och smuts ( önskar det gick att kombinera, men det är jag för lat för...)
    Grillad korv med bröd på stranden.
    Hus på landet.
    Läsa romaner.
    Skaffa barn tidigt.
    Lady Dahmer.
    Högklackat. ( men bär nog converse mer...)
    Powerwalks.
    Mammas flicka ( inte haft kontakt med min pappa)
    Vitt vin går före rött - även om jag inte dricker.
    Röst rött. Rött, rött, rött.
    Skaldjur.
    Alla bekvämligheter på resa.
    Skriver bara mejl nu förtiden.
    Skicka sms.
    Alltid sminkad.
    Tapetsera.
    Bonde söker fru program.
    Privat fest.
    Höst.
    Äkta päls är det största big no no.
    Valår.
    Fotboll - om jag måste och då för man bättre ser karlarna. Endast därför. Totalt ointresserad av sport.
    Klänning.
    Silver.
    Det var jag och vi är nog lite lika i mångt och mycket där. :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste nog lägga till att jag kanske väljer krogen före privat fest ändå. Måste säga det, annars kommer jag gå och tänka på det hela kvällen sen. Hahaha. Fast det beror på vem som har festen såklart. ;)

      Radera
    2. Ja, vi är väldigt lika. På många sätt. Å olika på andra.
      Kram på dej. Tänker på dej i redigeringsarbetet.

      Radera
  3. Hahaha, den där KAN jag inte svara på. Jag dricker varken kaffe eller vin, jag varken solar eller åker skidor och jag backpackar med alla bekvämligheter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Okej, men du kan svara på resten.

      Radera
  4. Vitafjäll
    Kaffe på thermos
    Djur
    Hus på landet
    Sjötunga
    Läsa roman
    Sent då..
    Ld
    High heels
    Powerwalks
    Skaldjur
    Pizza
    Rött
    Alla bekvämligheter
    Papoas tös

    Rött vin
    Mail
    Sms
    Osminkad
    Bonden
    Tapetsera
    Hemma hos
    Höst
    Äkta päls
    Os
    Fotboll
    Klänning
    Silver

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är rätt olika du å jag snäckan. Men vi förenas i det som är viktigt i livet... hundar å höga klackar :) Ska tänka på dej i natt å imorgon. Kram

      Radera
  5. 1. Lat solsemester
    2. Caffe latte i stan
    3. Både djur och välstädat.
    4. Lägenhet i stan
    5. Grillad korv med bröd på stranden
    6. Se på film
    7. Om jag ändå kunde skaffa barn tidigt eller sent i livet, blir lycklig vilket som.
    8. Inget, jag tycker båda är oerhört ointressanta, måste jag så väljer jag båda två.
    9. Converse
    10. Gym (hade jag önskat)
    11. Skaldjur
    12. Thaimat, ätit för mkt av det andra.
    13. Rösta rött
    14. Alla bekvämligheter tack!
    15. Mammas eftersom jag aldrig fick chansen.
    16. Rött vin
    17. Skriva mail
    18. Ringa
    19. Föredrar "sminkad" men är det sällan.
    20. Ingem bonde el. Big brother, funkar Star Wars el. annan Sci-Fi?
    21. Tapetsera
    22. Gå på krogen
    23. Sommar eg. men okej, vår
    24. Äkta päls
    25. Valår
    26. Fotboll (man ser bättre)
    27. Byxor
    28. Inget ogillar båda, men silver för dess bakteriedödande silverjoner isf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är mitt hjärta. Å du hade blivit den allra finaste pappan.
      Det är orättvist att det ska va så krångligt. Hade jag bara haft en yngre livmoder darling...
      Ses på tisdag. Kram

      Radera
  6. Kommer på min blogg senare idag...

    SvaraRadera
  7. Konstigt att inte Hello Kitty eller Kalle Anka var med , eller Leka med bilar eller Barbie..

    SvaraRadera
  8. Lat solsemster - Frysa halvt ihjäl eller sola... ja vad ska man välja?!
    Cafe latte i stan - Älskar att fika och titta på folk!
    Djur - ...men jag kommer bli en betydligt mer pedadisk hundmamma! :)
    Hus på landet - Väldigt lätt val.
    Korv med bröd på stranden - Grillad korv kan vara det godaste som finns.
    Läsa romaner - Ingen film i världen kan slå en "är fast i"roman!
    Ps. Är ganska fast i bokcirkelromanen..! :)
    Skaffa barn tidigt - Ska jag ha de 4 barn jag har tänkt mig så får de komma tätt.
    Lady Dahmers blogg - Har nog aldrig läst Blondinbellas blogg, ens av nyfikenhet.
    Converse - Är definitivt ingen klacktjej!
    Opwerwalks - Gym... been there done that... fya!
    Skaldjur - Eh..? Så klart!
    Pizza - Tyvärr... inget slår en flottig, nygräddad, vitlöksdoftande pizza.
    Rösta rött - Se kommentaren efter Skaldjur.
    Alla bekvämligheter - Skulle inte backpacka om jag så fick betalt!
    Mammas flicka - Du vet väl hur kär jag är i min mamma?!
    Rött - Längtar väldigt mkt efter denna underbara dryck ibland.
    Skriva brev - Både att skriva och få brev är betydligt roligare än mail.
    Ringa - Till vissa personer. Annars är sms väldigt bekvämt.
    Gå naturell - ...speciellt på sommaren!
    Bonde söker fru - Sälvklart! Big Brother??
    Brodera - Men är inte så bra på ngt av det.
    Hemma hos någon på privat fest - Känner mig lite gammal för krogen. Sorgligt? :)
    Vår - Vår = underbart, höst = ångestframkallande!
    Största "big no'et"... Äkta päls - Både för att det är fult och oetiskt.
    Valår - Finns det ngt roligare? Boka Almedalen nästa år?
    Fotboll - Inget av det... men fotboll är íaf förknippat med sommar.
    Klänning - mkt finare, bekvämare och roligare än byxor!
    Silver - vackrast! Och vitguld!

    Puss puss!

    SvaraRadera
  9. Underbar lista!! Gjorde den på min blogg... Mår lite sisådär: ont i kroppen och halsen. Frossar. Så det var väldigt lagom att göra den! Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Sådana här listor är så roliga att läsa. Jag kom fram till att vi skiljer oss åt på många av valen men jag tror ändå att vi är ganska lika när det kommer till annat :) Ska nog ta och lägga upp listan i min blogg också. Ha en bra tidag, kämpa på gumman. Kram L

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare