torsdag 25 april 2013

Jag skulle vilja vara...

 

Satt och funderade här i kvällningen, på vad som skaver, vad det är som pockar på min röst. Vad som inte är riktigt bra.
Jag satt och funderade på vad och vem jag skulle vilja vara... om jag fick precis allt uppfyllt.
Förvånansvärt mycket av det som känns viktigt för att jag ska bli/ vara en hel människa har jag redan.
De har jag svartmarkerat. De som återstår att jobba med är blåmarkerade.

Frisk... bortsett från min allergi så är jag frisk. Vad jag vet om. Jag har alltid varit ganska frisk. Alltid haft perfekta labvärden. Allt jag någonsin undersökt i min kropp har varit helt normalt.

Kvinna... Jag är övertygad om att det är härligare att vara kvinna än man.
Åtminstone i vår del av världen. Vi har närmare till våra känslor, vi har förväntningar på oss... ibland orimliga el korkade men det har männen med och jag skulle inte vilja byta. Jag trivs i mina kvinnliga styrkor. Jag har fått vara gravid, jag har fått föda och jag får vara mamma.

Mor... Ja jag har välsignats med fyra barn. Å inte bara det. Jag har välsignats med de finaste fyra barnen. Det är det största i mitt liv. Oslagbart.

Dogue de Bordeauxägare... Yes I am. Å det kommer jag att förbli så länge min kropp orkar med det. Jag kan tycka synd om människor som inte får uppleva den ära och den lycka det är att få leva tillsammans med dessa stora hundar.
50 kg muskler (hittills) minst 50 ton charm å kärlek.

Mitt i livet... Ja det är min plats. Jag trivdes aldrig med att vara barn och riktigt ung. Jag trivs nu.

Socialdemokrat (med allt jag lägger i det ordet... för solidaritet, för rättvisa, mot klassamhället, schyssta arbetsvillkor, jämställd, humanistisk osv)

Hunddagisägare... Nja, där är jag ju inte en. Kanske kommer det, kanske inte.
Jag har en tro på att alla viktiga saker i livet hamnar hos oss förr el senare om vi tålmodigt väntar och förbereder oss för det.


Ha god självkänsla... Bha, en blåmarkering även den. HUR skaffar man en god självkänsla. Om man inte har den från början, om man inte fått den med modersmjölken. Går det? Självkänsla är så oändligt mycket svårare än självförtroende.
Sen hör det väl till sjukdomsbilden att den är extra nedsatt nu, men BRA har den lixom aldrig varit.


Trygg ekonomi... Nästan. Hade jag bara kunnat jobba fullt och maken tjänat en anständig lön skulle vi definitivt klarat oss väl. Nu är det så där "på håret" allt för ofta.

Vara lugn och stadig... Haha. Haha. Haha.
Jag är oxh har alltid varit så här. Oroat mej för allt.
Gener och uppväxt har samvekat i att inte ge mej dessa åtråvärda egenskaper.


Någons kvinna... det är jag. Kan bli blå ändå. För jag skulle nog egentligen vara någons älskade å uppskattade kvinna och där är jag inte.

Dotter... Jag är en dotter. Jag älskar mina båda föräldrar på vitt skilda sätt men jag älskar dem och jag har försonats med gammalt groll å gammal skuld.

Orädd... Ehhh. Det blir blått där va?! En av de absolut harigaste människor som andas tror jag.

Ha ett starkt rättspatos... Det har jag.

Författare... en dröm för alla oss med kärlek till det skrivna ordet.
Jag går runt med repliker och fragment av historier hela tiden.
Någon gång, någonstans finner jag kanske ro å självförtroende att försöka.


Karaktärsfast. Not so very mush va? 

Generös... ja men det tror jag att jag är, både när det gäller pengar (i den mån jag har dem), men även med tid, råd, stöttning.

Kunna flytande engelska obehindrat... men som med så mkt annat orkar jag inte kämpa mej till det. Men jag vill, väldigt mycket.

Motionsfantast... hmmm, om inte en å annan promenad hör dit så... blått får det bli.

Troende... är jag ju lite till o från. Till husbehov. Jag skulle vilja vara mer övertygad.

Lite mer ordningsam, sluta ducka för det som jag tycker är besvärligt... det är en brist. På jobbet och här hemma. Fast på olika vis.

Ha lust. Ja jag snackar om fysisk lust. Blir upphetsad. Kåt om vi ska tala klarspråk.
Händer typ aldrig. Å faktiskt, det är en viss sorg i mitt liv, att inte kunna känna så.


Vara en snäll människa... det tror jag faktiskt att jag är, mer än genomsnittet i alla fall.

Vara en allmänbildad människa... jo jag kan lite om rätt mycket. Men vill så klart lära mej mer... mycket mer... om allt. Utom just Bieber kanske.

Hur är det med dej? Vem är du å vem skulle du vilja vara?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare