söndag 21 april 2013

Så gick ännu en vecka

 

Dags för veckosammanfattningen. Den som ni väl alla sitter å väntar på spänt vareviga söndag :)
Nej, jag vet... det är lite trist kanske, men den är för min skull främst, som en del i att klargöra mål och "se" hur jag mår.

Vecka 16 år 2013 kom å gick.
Det har varit en vecka i både förkylningens och aktivitetens fotspår.
Jag har skött maten bra, bortsett från helgen och jag har rört på mej massor.
Bortsett från hosta å annan skit har det varit en harmonisk vecka.
Jag har känt mej lätt. Lycklig. Privilegierad. 

I måndags var det vikt och mätdag.
Vägde precis 60 kg. Hade gått ner någon centimeter om midja och höfter.
Mycket nöjd med mej själv här.
Började lite smått med att jogga/lufsa på promenaderna.

Tisdag jobbade jag halv dag.
Minns den knappt men det gick skapligt.
Började bli förkyld.

Onsdag var jag hos psykologen vilket var mycket givande.
Mini var med... och gick på stan under tiden. Hon köpte ett par jeans. Jag köpte en klänning.
Rejält hostig och kass i luftrören.

Torsdag skulle jag eg ha jobbat men fick sjukskriva mej.
Bronkitliknande besvär. Tog kortison.
Orkade inte vara allt för aktiv.

Fredag. Fortsatt hostig
Gick ändå två långa rundor.
Unnade mej både drink å vin å snacks.
Bokade spontandejt med Maria på sönd.

Lördag. Betydligt bättre i luftrören.
Lufsade på två promenader.
Trädgårdsarbetade hela familjen. Mysigt.

Söndag. Träffade Maria. Körde bil dit. Själv. Utan pistolhot.
En hel del kalorier idag. Inga promenader.
Träningsvärk i armar och ben.
Får ses som en vilodag.

Nästa vecka...
Jobbar 25%. Troligen hela tisdagspasset och halva torsdagspasset.
Recension av Bloggdalas bok "Överenskommelser" på torsdag.
Ut på lite After work på fredag.
Parmiddag på lördag.
Jag tycker det känns... mycket?!
Haha, ja ni hör...

Puss/ Asta

Bild: Maria Skytt: Jag å hennes Lowe

1 kommentar:

  1. Såna skor har inte vi när vi är ute med våra prinsar;-)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare