söndag 28 april 2013

Vecko (å vikt) summering v 17 å framåtblickande

 

Veckosummering. Ja, jag vet att jag skrev det förra veckan med, men det känns som om det är söndag jämt.
Å inte mej emot, jag gillar söndagar. Gillar det här med att summera, titta framåt och bakåt. Ta nya tag, starta om.
Jag tror jag ska göra det i dagboksform också. Vanlig dagbok tröttnar jag på, men en söndagsdagbok kanske skulle funka?
Så nu önskar jag mej det oxå fina vänner och släktingar... en fin inspirerande anteckningsbok att dagboksskriva i på söndagar.

Veckan som var har varit ganska slarvig matmässigt.
Jag tror jag blev lite putt av att inte ha gått ner något förra måndagen trots att jag varit rätt duktig med både mat å lunk.
Nu har jag ju förvisso nåt mitt stora mål på 60 kg... det är bara känslan att det vore roligt att väga inom 50kg spannet. 59,5 kg duger :)
Men nej då, kroppen håller som FAN i resten av hullet nu.
Skriiiiiker till mej "Du tänker inte på att kriget kan komma/ hungersnöd kan uppstå/ att du är gammal å kan ramla å bryta lårbenshalsen om du inte är vadderad/ att du kan få pest å kolera... samtidigt/ att barn nr 5 kanske väntar om hörnet."
Sant kroppen, jag gör väl inte det.
Nå väl, denna veckan har jag slarvat mer. Ätit för lite å för sent... blivit hungrig och vrålätit, unnat mej i dagarna tre nu i helgen osv.
Det är minsann inte att gå ner i vikt som är det svåra, det är att behålla det.

Tuttarna är ett minne blott.
Liksom jag är mager i ansiktet.
Men tuttarna...
Fan vad trist.
Hade en väninna hemma igår som alltid haft såna där små vändstekta ägg men som nu gått upp... på henne klädsamma... kilon och som uppvisade en rejäl klyfta.
Där satt jag. Med mitt platta bröstparti.
Nej... här gäller nog mer träning och mindre kaloristrypande.
Maria och jag peppar varandra.
Eller ja, vi gör som när man fostrar barn... slår vad och förloraren kommer att få betala i genans och pinsamhet.
Det SKA inte bli jag :)
Hur som helst är det lite peppande att vara två. Att ha någon att redovisa till.
Jag vill ju inte att detta ska bli någon "bantningsblogg" om ni inte önskar fler såna inlägg förstås?
Skriver nästan bara om det i denna veckosammanfattningen.
Maria är modig och lägger ut peppande bilder på sej själv i dagens inlägg.
In å peppa!
Riktigt så tuff är inte jag. Bikinibilderna får vänta till jag fått lite färg.

Veckan som gick:

Måndag: Minns inte riktigt vad jag gjorde men jag hade magkatarr som satan.
Skötte promenaderna med powerwalk/ lufs 45 min x2.

Tisdag: Fortsatt magkatarr. Jobbade kvällen. Det kändes "så där."
Gick bara på förmiddagen. För ont i magen för att springa.

Onsdagen Gick jag 60 min + 20. Hade forts ont och kände mej lite småtrött/deppig efter jobbnederlaget.

Torsdag: Jobbade jag halvt pass. Gjorde knappt nåt alls. Vilsen känsla att inte ha grupp el ansvar. Ingen behövde hjälp. Men jag hade Lillebror där.
Promenerade ingenting. Recenserade Bloggdalas bok.

Fredag: Sov länge. Röjde och städade av här hemma.
Gick en lång runda med Gottfrid.
Krogen på kvällen med vännerna/ kollegorna. Fantastisk kväll. Massor av kalorier.

Lördag: Hemskt bakfull. Tog slutligen tag i dagen. Gick en lång runda. Städade, lagade mat. Hade parmiddag. Mäktade med och hade roligt.
Massvis av nya kalorier.

Söndag: Idag skulle det bli sol och varmt sa dom. Dom är härmed lika med smhi.
NU skiner solen (18:50) Jag hade ju planerat sola ansiktet lite idag.
Lugn dag. Gick/ lufsade 60 min med Gottfrid och Mini.
Åt kaloristinna rester. Drack en starkis till. Hmmm.
Ska komma ut en runda till alldeles strax med vovven.
Sen ska jag ta bort mitt orangea nagellack och duscha/ föna håret.
Jobbar nämligen DAGPASS imorgon.
Upp 05?!?! Jag som aldrig går upp före 10-11.

Nästa vecka: 

Börjar jag jobba halvtid. Gör tre pass. Måndag dag, onsdag kväll och söndag kväll.
Det ska bli spännande att se hur det blir/ går. Om det kanske fungerar bättre när jag får lite kontinuitet.
I övrigt har jag faktiskt ingenting inplanerat förutom en efterlängtad dejt med min vän Cissi på torsdagen. Helgen ligger blank.
Ska försöka utmana mej själv mer med lufsandet.
Vi går in i maj månad och jag önskar lite högre temperaturer.

Har ni haft en god vecka?
Ser ni fram emot nästa?
Vill ni ha mer/ mindre av viktresan?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare