tisdag 30 april 2013

Jag tror jag tror på sommaren.

 

Jag känner på mej att detta kommer att bli den bästa sommaren på mycket länge.
Kanske rent av någonsin...
Jag ser sällan fram emot sommaren så där jätte mycket, eftersom den innebär att jag är så sjuk i min astma, men i år så är det mer än en längtan.
Det är en tillförsikt.
Den bästa sommaren.
Jo, jag tror det.

Nu är jag inte ett dugg synsk så kom inte till mej å klaga i höst om det inte stämmer, men jag tror på en ganska varm sommar.
Jag tror att maj är si så där, rätt kylig.
I juni smäller det till med värmen och juli blir torr å varm å solig.
Det är helt enkelt lite payback time för vädergudarna.

Jag har en så lugn och glad känsla inuti mej angående sommaren.
Det är inte särskilt likt mej att våga tro så på framtiden men denna gång gör jag det och känner mej rätt så säker.
Jag ska ta tillvara på den, så som jag tagit tillvara på våren.
Jag ska vara ute mycket och greppa varje ögonblick.
Inte kravfyllt och pressande utan mer bejakande.
De små sakerna.
Min familj, min hund, mina vänner.
Havet, trädgården, stranden.
Å så barnbarnet så klart.

Nu är det inte så lång tid kvar.
Jag längtar jätte mycket.
Fysiskt mycket.
Jag vill doppa min näsa i den där lilla hjässan, snusa på den där lilla nacken, känna med läpparna över fjunen och andas in... fyllas av... att det här är mitt.
Mitt barnbarn.
Min lycka.
Mitt att skämma bort och ge viktiga pusselbitar till en lycklig barndom.

Jag tänker blanda min almanacka med roliga saker och lediga dagar.
Hur mycket jag än uppskattar roliga aktiviteter så trivs jag ändå bäst här hemma.
Gottfrids första sommar som "stor."
Jag hoppas på långa kvällspromenader och svalkande dopp.
Hur mycket jag än saknar Märta så är det så skönt med en hund som Gottfrid.
En hund som är positiv till sin omgivning, som man kan ta med sej.
Funderar på om jag ska våga ställa ut honom i sommar?
Jag har ingen aning om hur han reagerar bland så mycket människor och hundar och jag kan ingenting om hur man uppför sej i en utställningsring men det vore roligt. Kanske?

Student.
Barnbarn.
Semester i juli.
Gyllene tider konsert
Köpenhamn
Cypern
Å alla guldstunder där emellan.
Det blir bra tror jag.

Längtar ni efter sommaren och har ni planerat nåt speciellt?

Puss/ Asta


1 kommentar:

  1. Klart att jag längtar!!! Och klart att det blir en bra sommar!!! *ler* Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare