torsdag 18 april 2013

Till "Lisa"

Du har verkligen hängt upp dig på att tjata o´m SD,känns ibland som att du vill ha igång bråk. självklart ska man stå upp för saker man tycker, men alla vet var du står i den frågan..Mod innebär mycket för mig, jag är tyvärr inte rädd för fan själv, har väldigt stort rättspatos i mig..Jag har mod att fkt säga att invandringen har gått över styr, och då vet jag vad jag pratar om..Har stora mått av civilkurage? hur har du det med den frågan..? Lisa

Bemöter EN gång, här å nu, för att detta inte är ett åsiktsforum där alla ska få precis lika mycket plats utan MIN blogg där jag skriver och tjatar bäst tusan jag vill.
Jag har mod nog att säga att människor med din inställning har fått för mycket plats och då vet jag vad jag talar om. 

Jag tror förövrigt inte ett ögonblick på att du heter Lisa. Jag tror du heter nåt helt annat.
Jag utfärdar här med en liten varning till dej. Jag kommer att fortsätta skriva om Sverigedemokraterna, om rasism och om andra dumheter. Kanske fyra gånger om dagen i en hel vecka... eller inte. Det avgör jag själv.
Å inte ska du spendera delar av ditt strävsamma liv på att tråka ut dej med bloggar du inte gillar?
Se så, spring och lek nån annanstans nu.

/ Asta

7 kommentarer:

  1. Tror inte heller Lisa heter Lisa, nej. Suck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag inte varit den blida och genomsympatiska människa jag är så hade jag påpekat att "Sverigeälskande människor" borde behärska svenska språket bättre än vad "Lisa" gör. Tack för ditt stöd Åsa.

      Radera
  2. Uppenbarligen behövs dina inlägg då de väcker den här sortens irritation. Japp, vi vet vad du står i frågan och det är ju inte ens det de handlar om, utan "att vara en röst" som inte viker sig och stå för det man tror på bland alla andra högt skrikande röster. Det har ingen rätt att kuva hos dig. Det som sker i vårt samhälle just nu, behöver en röst som din- för alla oss som inte läser dessa sajter, som inte tar diskussionen på twitter och ändå tycker att det är förkastligt. Du använder din lilla hörna ( med 500-700 besökare i veckan och därmed många du når fram till i deras vardag) i samhället/social media till det här, du sprider och berättar, både här i din egen personliga blogg och på facebook, samt andra sociala medier och du gör det bra då politik ligger dig varmt om hjärtat och du gör det lätt tillgängligt för oss andra som inte riktigt orkar att ta till oss på samma vis och bli arga, tack vare dina ord. Det är stort. Egentligen borde du ta det som en komplimang att du ständigt väcker en känsla hos någon som vill tysta dina ord, för hade det du skrivit inte betytt något så hade ingen blivit provocerad av det. Kiss and hugs. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var jag helt galen här Asta, förlååååt - 500 till 700 om dagen. Rätt ska vara rätt för tusan. ;)

      Radera
    2. Tack. Jag tänker att vi alla måste höras i tider som dessa. På de sätt vi är bra på. Jag är inte särskilt bra på att argumentera vänligt och respektfullt i dessa frågor, mina texter lär väl inte vinna över en enda Sd'are.
      Men då får andra, som gör det bättre, ta den biten. Min blygsamma lilla blogg kan kanske, som du säger, servera sociala mediers flöden till de som inte lika aktivt söker den.
      Stöd betyder mkt. Tack.
      Kram

      Radera
  3. Hej "Lisa" ( och Asta)

    Jag heter Monika Breti. Och jag har mod nog att tala om att jag tycker PRECIS som Asta! Att SD:s har en invandrarfientlig politik, dåliga argument, är dåligt pålästa och ibland inte riktigt kloka. Och då VET jag vad jag pratar om. Och kan du tänka dig: jag står för det också! Och stavar rätt med.

    Till dig A - din blogg är din blogg. Och jag tycker du skriver fenomenalt!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ergo. Ditt stöd känns jättebra. Du är ju lite av en idol för mej i dessa sammanhang. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare