torsdag 18 april 2013

Till mitt lilla barnbarn

 

Mormor har shoppat. Precis nu har hon klickat klart.
En lyxigt mjukt och alldeles underbar fårskinnsfäll till lilla Olga-Conrad.
För mormor längtar så himla mycket nu och mormor vill att bara det bästa är gott nog å bättre kan inte en liten parvel sova än med så lite kläder som möjligt på en mjuk fäll, som ger värme när det är kallt och som svalkar när det är varmt.
Mormors lilla hjärta ska inte behöva sova på bb med hårda stärkta, allt för starkt tvättade lakan, nej hen ska ligga här och från första minuten förstå att, mormor hon kommer att ge mej världen om hon bara kan.

Jag längtar efter att träffa hen. Denna nästa färdiga lilla krabat som ligger i min äldsta dotterns mage... vilket mirakel... och som bara ska lägga på sej lite extra fett, få lite längre fransar... snygga till looken helt enkelt.
Hennes mamma tror att det är en flicka.
Jag tror att det är en pojke. Jag har gissat fel på samtidiga mina egna barn.
Men... varit snäppet bättre på senare tid när jag gissat på andra.
Det spelar verkligen inte någon som helst roll.
Jag tycker att småtjejer är sötare på nåt vis, men är övertygad om att det är nåt jag kommer att sluta upp med så fort den lilla krabaten föds... om det nu är en med snoppedopp.
Det spelar ingen roll för jag längtar så. Jag har längtat i många år.

Mina två yngsta barn hade själv fällar. Som se släpade med sej överallt.
Mini hade säkert sin upp i 8-10 års åldern.
De var tvättade många gånger och hade förlorat sej ursprungliga skönhet, men inte brydde sej barnen om det. Helst skulle de ju lukta skunk med.
Å eftersom de inte skulle torka i torkskåpet tog det dagar innan de fick dem tillbaka.
Dagar av tandagnissel.

Lilla lilla du...
Du som bor i din mammas mage. De som hör alla hennes hysteriska tankar.
Du ska veta att mormor finns här. Å jag ska stötta, finnas, handla, älska er alla, leka, pussas å se er växa upp.
Jag längtar efter dej. Längtar längtar så vansinnigt.
Jag är säker på att du kommer vara det vackraste barn som världen sett.
Förmodligen kommer det att vallfärdas människor för att få se dej.

Puss/ Asta


6 kommentarer:

  1. Vilken lycka!
    Förstår att du längtar, jag hoppas få bli farmor i framtiden.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  2. Så fint..! Blir så glad över din glädje, att mitt barn kommer att få en så fin mormor och kommer att bli så älskat! Hörde av min man att vi är hembjudna på födelsedagskalas i maj. :) Hoppas att fällen har kommit då! Tack mamma! Det är verkligen jätte snällt av dig.
    Vi älskar dig! Puss!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar fäll!! Den kommer att bli uppskattad. Ha en fin helg. kram

    SvaraRadera
  4. Jag sa alltid (innan jag bestämde att jag ville ha barn) att jag längtade så mycket efter barnbarn! Tror att barnbarn är det mest värdefulla man kan få på nåt sätt! Min Tora har oxå ett fårskinn, hon sover som en prinsessa!

    SvaraRadera
  5. Vackert... Bara vackert! Kram

    SvaraRadera
  6. så himla fint! Jag fick barn i november och eftersom vi inte har någon släkt på pappans sida och min relation var minst sagt skakig till min släkt tidigare har jag inte räknat med varken stöd eller kärlek. och så kommer barnet och speciellt min mamma är så fin och vill vara en stor del i barnets liv. Hon skulle aldrig säga det så därför tänker jag att du sätter ord på hennes känslor åt mig. låter flummigt och egocentrerat men jag blev så himla glad av det här inlägget (och av din blogg!)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare