söndag 19 januari 2014

Jag älskar dej

 

Han är en sådan lycklig själ.
Jag förundras över honom varenda dag.
Med mod å nyfikenhet bemöter han sin omvärld.
Med glädje och humor tar han sej an den.
Varenda dag gör han mej lycklig!

 

Han är faktiskt den enskilt främsta källan till mitt välmående i dagen.
Barnen i all ära, jag tycker ju om dem oxå lite grann :) men det är med honom som jag slappnar av, skrattar tillsammans med och aktiverar mej ihop med.
Jag kan faktiskt inte förstå hur man frivilligt kan välja bort hund i sitt liv???
Förstår inte ni icke hundägare vad ni går miste om?



När jag hade Märta sa jag "jag får aldrig en sån här hund igen."
Det får jag säkert inte heller.
Men jag tänker dagligen att "jag får aldrig en sån här hund igen" med Gottfrid oxå,
å det lär jag inte få heller.
Han är ALLT jag kan önska, inte bara av en hund utan av en bästa vän och livskamrat.
Han har hela kittet min prins.
Han är vacker. Han har humor. Han är lyhörd. Känslig. Tuff.
Han är trygg i sej själv. Han lämnar över till mej när han inte kan hantera situationen.
Han tycker att jag är roligast å bäst framför allt annat.
Han är lugn när jag är lugn, han hänger på upptåg när jag vill ha dem.
Han älskar mej, han vaktar mej, han håller mej sällskap.
Jag älskar min prins!
Jag är tacksam för varje minut vi får dela livsstig han å jag.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Så fin han är och SÅ STOR!
    Tycker hundar är jättefina men är själv en kattmänniska. Tyvärr är jag lika allergisk mot båda två så på något sätt måste jag komma på ett sätt att leva utan en fyrfota vän. En stor sorg som jag kommer leva med resten av livet =(

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare