onsdag 8 januari 2014

Mata troll

 

LÄS inlägget nedan först "Skulle du kunna gifta dej med en muslim?"
I det fick jag följande kommentarer... 

Anonym: Jag trodde faktiskt att du tveklöst skulle svara JA, om du älskade honom. Du som är sådan förespråkare av alla människors lika värde och som gillar mångkulturen! Just nu föll din gloria. Du är precis som många andra, säger dej vara emot rasism men när det kommer till kritan så vill du varken gifta dej med en muslim eller bosätta dej i ett invandrartätt bostadsområde. Andra kan dela sitt liv med dom men inte du!!

Och mer från samma (?) Anonym:  Mångkultur är bra. Men själv väljer jag att bo i ett helsvenskt villakvarter. 

Hej Anonym!
Det går inte så bra för dej när du tänker va?
Att vara humanist/ ickerasist innebär inte att man vill gifta sej med vem som helst när som helst. Är man bara något mer än läskunnig så tror jag det framgår av min text.

Ja jag skulle kunna gifta mej med en muslim... om vi passade ihop.
Nej jag skulle inte kunna gifta mej med en muslim... om han envisades med att bo i ett tält i norra Afghanistan å röka opium.
Ja, jag skulle kunna gifta mej med en kristen... om vi passade ihop.
Nej jag skulle inte kunna gifta mej med en kristen... om han envisades med att sätta på småkillar och rabbla bibelcitat så fort jag gick utanför dörren.
Jag vet inte hur jag skall kunna göra det tydligare för dej att kärlek och respekt handlar om vem människan är och inte om vilken tro han har.
Det är ni rasister som delar upp människor utefter etnicitet och religion, jag gör andra urval utefter vem jag vill umgås med, gifta mej med, ligga med.
Å jag skiter fullkomligt i hur du ser på min gloria.

Varför jag bor som jag gör?
Tja, för att jag kan. För att jag trivs på landet. Jag vill inte bo i stan.
Jag HAR däremot bott i förorten hela min barndom och mina första vuxenår och det gick alldeles utmärkt.
Skulle jag flytta vilja bo i Göteborg igen hade jag mycket troligt flyttat tillbaka just till de kvarteren.
Anledningen till att jag föredrar landet har inte särskilt mycket med vilken etnicitet mina grannar har. De är förövrigt inte bara svenskar. Även när det kommer till grannar uppskattar/ uppskattar jag dem inte till följd av deras egenskaper.

Sen är det väl tragiskt att Sverige är så segregerat.
Det har ingenting med rasism att göra.
Både svenskar och invandrare skulle må bättre av att beblanda sej mer med varann, umgås och byta erfarenheter.

Nu har jag matat trollen färdigt.
Bon apetit!

/ Asta

23 kommentarer:

  1. Suck! Och det var väl ungefär vad jag försökte säga - fast lite förkortat - på föregående tråd! Mycket bra svarat igen! Och jag håller med. Nu får det vara slutmatat. Annars blir vi väl galna båda två! Men…jag tycker ändå att det är lite lite roligt att debattera.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt, tröttsamt, frustrerande. Å härligt att ha dej vid min sida :)

      Radera
  2. Asta - du borde ge dig in i politiken! Seriöst!! Sant och viktigt - som alltid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja. Fast jag har lovat mej själv att gå med i partiet och i Expo i år. Som en demokratihandling. Kram och tack vännen. Har dagboken kommit?

      Radera
    2. Gör det Asta! Trodde faktiskt att du redan var med? Jag är med i bägge.. *ler* Kram

      Radera
  3. Allvarligt, har anonym ens läst ditt inlägg? Låter som att hen bara läst rubriken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hen verkar ha lite svårt med svenska språket :)

      Radera
  4. PRECIS Asta, varför blir du inte fritidspolitiker? Själv har jag blivit erbjuden dör några år sen men det är inget för mig, däremot skulle set vara något för dig!

    Du skriver ofta på landet, bor du långt utanför "centrum" bor du?
    Var i Göteborg bodde du (känner bara till "centrum", bor norr om Stockholm själ)

    Kram
    Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor i en småstad :) Det är landet. Ca 10 min promenad från havet.
      När jag bodde i Gbg bodde jag i Frölunda.
      Kram

      Radera
  5. Hundar är orena djur. Haram, fel enligt min religion.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eh... jaha?!
      /Emelie

      Radera
    2. Trolle ri trolle ra trolle la la laaaa.

      Radera
    3. Hej Anonym!

      Min svärmor är muslim. Hon har en liten chihuaua. Som hon älskar. Hundar är inte haram per automatik - det är haram beroende på hur bokstavstrogen du är.

      Mvh

      Radera
  6. Asta du vill inte gifta dig med en muslim eller hur?? Men jag säga dig att ingen muslimsk man är intresserad!!! Du sover med en hund. Du dricker alkohol. Du ägnar dig inte åt din man. Vi är många muslimer här som läser dina inlägg, du borde inte skriva illa om muslimer...ingen afgan jag könner håller på med opium.

    Hälsar
    /Mariam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Veckans roligaste kommentar. Ska genast gå in på statcounter och kolla ditt IP nummer så jag kan favoritmärka samt se vad du kommenterat innan.
      Så vida du verkligen tror på vad du skriver (tvivlar) så läs om och läs rätt.

      Radera
    2. Hahahahahahahahahahaha - jösses vad kul!!!! Är du Mariam medveten om att det finns muslimer som tycker annorlunda än du? Men. Jag måste faktiskt ge dig en eloge för att underteckna med ditt namn. Det är bra att du står för dina åsikter. A har också en massa muslimska vänner - som uppenbarligen tycker om henne..

      Vänligen
      Monika

      Radera
  7. Abouuu svennetanten kom till falkagård ska du få se på pitbulls!! Men sluta snacka skit om muslimer, OK? //Abbe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon skriver ju inte skit om muslimer... läs om, läs rätt

      Radera
  8. Asta, du som vet så mycket om svartsk.... invandrare menar jag förstås. Kan du svara på varför Somalier luktar så jävla illa? Där jag jobbar har vi massor av dessa och jag mår illa av deras lukt!! Det är fan ett arbetsmiljöproblem!! Jag får inte lukta tobak och får avstå min cigg på arbetstid men dom får stinka så att jag ibland måste spy!! Tro nu inte att jag är rasist, jag ääälskar tex män från Gambia, dom har rediga doningar, inte som svenska män alltså. He he he...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, maten är slut för tillfället. Du får gå å leka nån annanstans pucko.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare