måndag 6 januari 2014

Våga fråga.

 

Jag tar och härmar min bloggsyster Maria och kör årets första "Våga fråga" inlägg.

Frågan är alltså fri.
Fråga om vad du vill. Allt kan jag kanske inte svara på. Det är ingen idé att ni frågar mej vem som blir nästa påve eller hur vädret blir i Nynäshamn vecka 29 för det har jag ingen aning om.
Men i övrigt kan ni fråga vad ni vill, privata eller icke privata frågor.
Kanske undrar du om mitt jobb. Kanske vill du veta vad jag tycker om Sverigedemokraterna? :)
Kanske funderar du hur jag egentligen fixar det där med 5:2. Kanske undrar du över nåt i min uppväxt eller vilken som är min absoluta favoritfilm?

Jag har högt i tak och väntar ivrigt.

Puss/ Asta

7 kommentarer:

  1. Ja.......det med 5:2 lurer jeg litt på. Blir du ikke veldig svimmel og kvalm de dagene du ikke spiser? Eller har jeg misforstått, og at man spiser da også men bare flytende (smoothies og lignende)?

    Laila

    SvaraRadera
  2. Hej! Nu ska jag ställa några frågor här. :)

    Jag är ju intresserad av personlig utveckling och hörde dessa frågor i ett annat sammanhang och ska själv ta och fundera över dem, men tänkte att jag kan passa på och ställa dem till dig också då de var rätt enkla och bra frågor. Givetvis får du svara så mycket som du känner dig bekväm med.

    1. a) Vad gör du i ditt liv som fungerar bra just nu och tidigare?
    b) Vad gör du i ditt liv som INTE fungerar så bra, nu och tidigare?
    c) Hur ska du göra i så fall för att komma vidare?

    2. Jag funderar ju på att läsa till ssk och du som sitter på en massa erfarenhet och gått utbildningen - när kände du under utbildningens gång att det här var din grej? Vilket ämne inom sjukvården brinner du mest för och kände du det redan när du läste till ssk? Vad var det svåraste du bemött som ssk? - både som elev och som ssk i yrket. ( givetvis utan att bryta patient sekretess, men om du utgår från dig själv) Vad är din styrka som ssk?

    3. Jag ställer samma frågor till dig, som du skrev till mig: Bästa/sämsta med bloggen? Hur tänker du runt det här med att lämna ut andra i bloggen? Något som du frågade mig om och det är ju något alla ställs inför som bloggar.

    Kramar, Maria

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag vet vad du tycker om SD, så det frågar jag inte. Sen såg jag slutet av Turner & Hooch i helgen och tänker att det nog är en av dina favvofilmer...

    Om du inte jobbat inom vården och inte heller med hundar, vad hade du jobbat med då?
    Tror du att du varit annorlunda som mamma om du fått barn senare i livet?
    Om du skulle sitta i regeringen, vilken ministerpost hade du velat ha och vilka vore dina tre första åtgärder?

    SvaraRadera
  4. Hmmm - jag frågar nog inte Asta. Mest för att, jaaa, för att jag vet en hel del.. *ler* Men jag tycker att det skall bli kul att följa svaren till några av de ovan ställda frågorna.

    En massa kramar till dig A

    SvaraRadera
  5. Du är ung mamma, är alla dina barn planerade eller blev det bara så?
    Köpte ni huset direkt när ni flyttade till Falkis?
    Du har varit gift länge, vad är hemligheten?
    Får Ni själva lägga schemat på jobbet?
    Barnmorskautbildningen är den lagd på hyllan?
    Pensionsparar Du (hur mycket)?
    Är Du lycklig?
    Hur kommer det sig att Du älskar hockey?
    Vad har dina barn haft för intressen?

    Varma kramar Sara
    (Hängt med i många många år, tyvärr dålig att kommentera)

    SvaraRadera
  6. Skulle du kunna gifta dig med en muslim?

    SvaraRadera
  7. Bättre sent än aldrig;
    Om du fick ändra EN sak med dig själv (personlighet eller utseende), vad skulle det vara och vad skulle det få för följder? Eller skulle du rentav inte förändra nåt?
    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare