onsdag 26 mars 2014

Hys hopp om din inre skofetischist

 

Idag var jag hos världens finaste frisör. Senast jag klippte mej var i... oktober!!! när jag precis var hemkommen från Cypern. (Märkligt, Cypern känns som år å dar sen.)
Jag tog bara lite på topparna.
Kanske mot bättre vetande fortsätter jag att spara ut det. Vill se hur det känns långt.
I alla fall. Min frisör berättade att hon inte är speciellt förtjust i att köpa skor.
Hon är yngre än vad jag är och jag sa "ge det lite tid."
Jag tror jag var en helt vanlig skokonsument till för fem-sex år sedan kanske.
Sen hände nåt.
"Nåt" var kärleken till skor. Å till att äga många.

Tidigare idag var jag hos en läkare i grannstaden och då "passade jag så klart på" att titta in på Din Sko.
Hittade de här raringarna från Marco Tozzi som ihop med ett par sandaletter med lagom klack fick följa med hem.

Jo det blev lite dyrt. Särskilt eftersom jag var i bokhandeln och kom ut med kort och två pocketböcker oxå... och att jag hade frissanbesöket senare... men jag får helt enkelt vara värd det!
Jag skulle ju bli min egen bästa kompis ju, och en polare som köper presenter helt utan anledning en vanlig onsdag är väl schysst?! :)

Hittade och provade en jeansjacka på Gina Tricot (I stl 38 för 499 kr hint hint om några snälla barn vill lägga ihop till födelsedagspresent) men nej... jag kunde riktigt känna mannens stränga blick på mej så den hängdes tillbaka även om den var väldigt väldigt fin.

Vad blir kontentan av detta inlägget då?
Ja inte en aning.
Köp fler skor. Eller nåt.

Puss/ Asta


1 kommentar:

  1. En kvinna kan aldrig få för många skor :)
    Har älskat skor sen jag kunde gå tror jag. Tyvärr funkar inte min passion för skyhöga klackar ihop med mitt dansintresse så de skorna används alltför sällan men dom finns så behöver jag så har jag. Dottern kommer ju hem m jämna mellanrum fr Italien, skornas förlovade land, tyvärr har vi inte samma skostorlek :(
    Ett par nya skor piggar alltid upp :))
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare