fredag 21 mars 2014

Mina fem mest populära inlägg på Blogspot.

 

Läser en härlig blogg med fina bilder om hundar, barn och vardagsliv.
Therese har en hundkille som heter Tolstoj och den hundrasen hade jag innan jag blev Dogue de Bordeauxbiten.
Hon skrev i alla fall ett inlägg där hon listade sina tre mest populära inlägg och jag blev lite nyfiken på det samma. Vilka som var mina FEM mest populära inlägg sedan jag började på denna portalen.
Det är följande inlägg...

Tre sjuksköterskeskors röster
Ett inlägg där jag och två av mina kollegor beskriver vår vardag inom yrket och den frustration vi upplever över att inte kunna erbjuda den vård och omvårdnad vi är utbildade och känner passion för att utföra.
Det är även ett inlägg där det beskrivs hur man som sjuksköterska tillslut mår i en sådan arbetssituation.

Öppet brev till Mikaela Waltersson (M)
Ännu ett jobbrelaterat inlägg. Waltersson är ansvarig politiker för Hallands sjukvård och i förlängningen min högsta chef.
Ursinniga rader som lästes av många.

Öppet svar till Nima Gholam Ali Pour
En Sverigedemokrat med iranska rötter som på sin blogg skrev ett inlägg om varför Sd lockade, och var ett bra parti, även för dem med utländsk härkomst.
Det var framförallt "tack vare" detta inlägg som Sverigedemokrater och annat rasistiskt pack hittade min blogg.

För alltid
Inlägget jag skrev samma dag som Märta dog.
Det ångar av sorg och jag började gråta... igen... när jag nu läste det på nytt.
Känslor som är på riktigt berör uppenbarligen.

Militanta feminister och sånna i läppstift
Ett inlägg om feminism och elitism.
Att vi skall acceptera varandra så som vi är.
Inte ett inlägg som ligger mej själv lika varmt om hjärtat som de övriga.

En salig blandning alltså.
Inlägg, åtminstone de fyra första, som jag är riktigt stolt över.

Vilket inlägg har du tyckt bäst om å önskar du dej något särskilt inlägg?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Tycker att du är fantastiskt duktig med en mängd olika inlägg! Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare