måndag 10 mars 2014

Jodå för fan...



Det är rätt tyst från Asta håll.
Jobbar jag inte så är jag upptagen med annat. Just nu att umgås med äldsta dottern som är här med barnbarnet.
Allt utom "Busy doing nothing" med andra ord.
Här kommer en liten snabbresumé av senaste dagarna.

Jag får inte lägga upp några bilder på barnbarnet. Ni får ta mej på mitt ord att hon är bedårande. Fortsatt lite skraj för sin mormor, jag får inte hålla henne men efter att ha umgåtts hela dagen så flinar hon åt mej när jag pussar henne på fötterna.
Jag tänker att, vår tid kommer och huvudsaken är att jag älskar henne.
Hon KOMMER älska mormor vad det lider om det så är det sista jag ser till :)

Ni får en bild på en bedårande kille istället. Min Gotteman i morse.
Han är fantastisk med Ängla. Väldigt nyfiken men oxå väldigt försiktig.
Å väldigt svartsjuk.
Jag får verkligen tänka på att SE honom hela tiden med.
Dalta och pussas och leka med honom också.

Melodifestivalen kom å gick.
Många säger att det var dåliga låtar, själv fanns det flera jag tyckte om.
Mest för egen del "Songbird" fast det vet i tusan vad den haft för chanser i Köpenhamn.
Jag kände ändå att jag kunde leva med att Sanna vann.

Krigsångesten har lagt sej något. Med något menar jag att jag inte längre kollar av nyheterna varje timma.
I första hand går mina tankar till Ukrainas invånare.

Nazister har attackerat feminister. Jag säger bara SD och normaliseringsprocessen.
Ut med packet från riksdagen så tror jag det självdör.
Lyssnade på Göran Rosenberg som talade på radion igår.
Han talade om spöken som drar över Europa och som har två namn.
Populism och nationalism.
Enkla lösningar och vi mot dem.
Gemensamt för dessa spöken är att de spricker när de får ta ansvar.
Jag tror det är det som vi ser med Sd's nedåtgående väljarstöd och indirekt så söker sej en del av dessa galenpannor till än mer extrema avarter.

Boken jag läste ut och recenserade några inlägg nedan "En av oss" funderar jag mycket på och den fortsätter att växa efter att den är utläst.
Den är mycket, mycket läsvärd och jag rekommenderar den varmt till alla som är det minsta intresserade av politik eller sin samtid.
På tal om böcker har jag nu köpt "I kroppen min" men ännu inte Bloggdalaboken.
Får se i vilken ordning jag tar dem.

Slutspelet har dragit igång. Vi... Frölunda... väntar på att motståndet ska bli klart, Leksand eller Hv. Jag tror på Hv.
Spännade! Är man hockeynörd är detta bästa tiden på året.
Å så klart, inget annat än guld räknas.

Det har blivit vår ute. 7-8 grader och en sol som lovar mer.
Nåt händer i kroppen när vårsolen lyser. Jag känner mej piggare, gladare, snyggare.
Serotoninproduktionen tar väl fart antar jag. 

Annars går livet sin gilla gång.
Arbetar som sagt intensivt. Fortsätter med 5:2. Shoppade mej en blus från Hm och en klänning från Lindex i veckan.
Har även skaffat mej ytterligare ett fadderbarn, en liten pojke från Etiopien.
En fantastiskt söt pojk på 12 år.

Hur är läget med er?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare