onsdag 4 april 2012

Aj fån



Igår kom den då... äntligen.
Min iphone 4s.
Jag är nu... officiellt... en del av Ajfånarna.

Jag visste inte ens att jag ville ha någon.
Tekniska statussymboler har aldrig varit något som jag känt mej lockad över.
Envist höll jag fast i min gamla Ericsson med mantrat "jag har en mobil för att kunna ringa å skicka sms punkt."
Men det där med smartphones har verkligen nött sej in. Erövrat person efter person.
Ungdomarna först, medelålders män därefter.
Nu i slutet var det väl typ jag å min mormor som höll fast vid knapptelefonerna.
Sååå... när familjens abonemang började gå ut å våra telefoner i samma veva började glappa, slutade ladda, flagade och fulade till sej så bytte vi.
Nya telefoner. Lägre kostnader. Snärjda ytterligare 24 månader.
Mini å jag ajfånar. Maken känner sej överlägsen å bättre än oss och kör Samsung.

Om jag inte är tekniskt imponerad så är mannen det desstu mer.
Han älskar sin nya telefon.
Han sitter med den jämt. Klappar på den. Pratar med den. Sover med den.
Han bär runt på den som om den vore ett spädbarn mitt i en lejonflock och bara jag låter blicken falla på den så ROPAR han "Pilla inte på den!!!"
Nej nej. Okej då.
Jag får inte röra men jag måste däremot lyssna och imponeras av alla appar han har.
Som att man kan ta en bild på ett flygplan i luften och få veta destination. Rikta telefonen mot en stjärna och få veta vad den heter. Sömnkurvor. Snarkavlyssning. Elitseriestatestik å fans moster.
Själv har jag laddat hem worldfeud lagom till att alla andra slutat spela det.

Det var ju inte precis lätt att få igång den där jäklaa telefonen.
Jag anser mej vara normalbegåvad men höll på att få ett bryt trots att jag hade (mer än) viss support av Mini. En massa konton som skulle öppnas bara för att få igång skiten.
Allt blir verkligen bara mer å mer komplext.

På tal om att vara sist ute...
Ska jag berätta en hemlighet som lär få er att trilla av stolen?
Beredda?
Vi har EN (fungerande) tv i detta hushållet.
Jojo.
En på tre personer.
Å vet ni mer?!
Det är en tjocktv.
Haha, jo det är sant.
Välkommen till arbetarklassen (uttalad med Veiron i Ottan röst)

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. *skrattar* Men gratulerar snygging!! Ajjjfåååånn.. Nja, en annan är lite mera som du.. Lite lagom teknikimponerad. Men. Jag har en iPad. Och en android smartphone (Xperia Ray). Apropå TV - vi har det likadant. Men vi har två TV-apparater: en tjock och en tunn.. Yeah!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Älskar min iphone, å pratar faktiskt åxå lite gullenuttigt Med den ibland!:) vill du spela WF med en som INTE slutat m det än, är namnet KaMaLo65!:) kram o ha en bra dag!// Beata ;)

    SvaraRadera
  3. En tjockteve och bara EN tjock-tv. Ja vi har också en bara, men vi är ju bara två. Men den är inte tjock. Längre ska jag tillägga.

    Och vad I-phone beträffar så var/är du inte sist. Jag happlar runt med min gamla nokia jag med 2-megapixelkamera. Blir bra bilder ändå. Och så kan jag ringa. =D

    SvaraRadera
  4. Hahahaha!:) Jag har en gammal Nokia telefon som ramlat i golvet allt för många gånger och knappt funkar mer än till sms. Men det går det med. Vi bor ju som bekant i en trea och har just nu tre tv apparater, två platta och en tjockis.:)
    Kram på dig! :)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare