tisdag 24 april 2012

Här kommer ett riktigt skönhetstips inlägg...



... det förra fjantade jag mej mest med.
Men som ni kanske sett på bild så är jag inte speciellt... skön. Så ni skall kanske inte använda mina ord som en bibel. Om ni nu plötsligt fick för er det.

Coco Chanell sa "Det finns inga fula kvinnor, bara lata"

Vi börjar högst upp...på skulten.
Jag använder "bra" schampon men sällan el aldrig salongsscchmpon.
Jag använder inte balsam till frisörernas stora förfäran. Mitt hår blir för tungt av det.
Har du kort till halvkort hår av skandinavisk kvalitet så skippa balsamet.

Tvätta inte håret för ofta. Varannan- var tredje dag kör jag mitt.
Intressant Åsas kommentar om att hon tvättade ännu mer sällan, utan bara sköljde håret. Borde kanske pröva det.

Skippa däremot inte Morockon oil.
Det är en Gudagåva. Helt i klass med Anton Hyséns arsle.
Håret blir glansigt, följsamt, vackert...och luktar gudomligt.
Det kostar ett par spänn... kring 400 stycken är jag rädd... men min flaska som är påupphällning nu och som har använt efter varje tvätt köpte jag i augusti.

Använd Avipex nagelolja. Skit i om det finns billigare. Den kostar kanske 160 spänn för en liten skvätt men den räcker rätt så länge och ingen annan nagelolja kommer i närheten.
Köp den, använd den... ju oftare desstu bättre.
Ha naglarna målade. Då är de mer skyddade,su snyggare och blir automatiskt mer mån om dem.

Gå i trappor. Så ofta du kan. Inget är bättre för trötta skinkor än trappor.

Framhäv det du är nöjd med, dölj det du är mindre nöjd med.
Jag har tjocka dallriga ben å de visas endast upp under vapenhot eller på stranden.
Däremot visar jag gärna axlar, dekoltage å rygg.
Klä dej efter din kropp. En del är kanske ursexiga i stringtrosor. Majoriteten är det inte.
Ett par högre trosor kan då vara nog så hotta.
Tänk på hållningen. Nästan ingenting påverkar ditt utseende lika mkt.
Sträck på dej. In med magen, ut med boobisarna. Rak i ryggen. Tänk "dansare."
Hållning är a och o.
Högklackat hjälper till.

Självförtroende är  för jävla snyggt.Men lättare sagt än gjort.
Leende människor alltid vackrare än allvarliga, avslappnade alltid snyggare än spända.
Män älskar att bli lyssnade på å smickrade. Precis som vi....

Ett tråkigt råd "alla" ger är dessvärre sant. Alkohol och i synnerhet rökning är inte bra för din hud.
Drick mkt vatten. Sov bra. Ät bra mat. Regelbundet.

Ge dej inte ut för att vara snyggare än du är.
Ja jag vet, vi gör det alla lite till mans. Tar 50 egopics bilder i vår bästa vinkel och väljer ut de två som blev bäst. Lägger på nåt soft filter, redegerar kanske en smula. Pang- där satt den snyggaste looken.
Men om du sökt jobb/ kärlek/ vän på det viset och du sen kommer "så som du ser ut på de 298 korten du ratade så blir det ju alltid en besvikelse hos mottagaren.
"Var hon sååå tjock", " är det ens rätt preson?"
Bättre att glatt överaska än  att bli påkommen med verkligheten.

Välj höga jeans om du har lite kagge. Just upptäckt detta knap själv och DAMN vilken skillnad, jag ser flera kilon smalare ut än när jag gick med lågt skurna jeans där valkarna trycktes ovanför.

Använd inte för mycket glitter i make up'en om du inte är purung. Kör med en ordentlig ögonprimer så sminket sitter på plats hela dagen. Lila ögonskuggor förstärker den gröna ögonfärgen, blå den bruna.
De som har blå ögon ska använda bruna toner tror jag...

Vad det gäller sexighet.
Less is moore.
Att lämna en undran är mkt mer lockande än att visa hela härligheten. Men se till att lämna en undran.

I övrigt....
Torka dej efter toabesök
Använd deoderant
Klipp ner näshårom det blivit för långt och köp aldrig någonsin tubsockar... hur billiga de än är.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Se där fru A - en komplett list!!! Och du kan ju visst du! *ler*

    Jättekul att läsa! Och det allra mesta håller jag med om! Tvättar dock håret än mer sällan än vad du gör. Och målar INTE naglar. Klarar det inte liksom..

    Ha en bra dag!

    Så måste vi se till att ses!
    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare