lördag 14 april 2012

Allt kan tydligen bli värre...

 

... Ja herre gud. Å då syftar jag inte på mitt allmäntillstånd även om jag ta me fan har hostat sönder hela natten. Sån där kort torr, oproduktiv hosta... lite som högfärdsvarianten... som inte leder till nåt men som kommer om å om å om å om å om å om igen.
Nej, jag syftar på mitt sociala liv.

Här har jag (å många andra) gnällt över att jag lägger enormt med tid på att hänga vid datorn.
På bloggen, på facebook.
Ja det är väl jätte käckt på många vis men livet... LIVET... är ju där ute.
Så fick jag hem min iphone och wordfeud kom in i mitt liv.
Suck!!! säger jag bara.

Jonas Gardell skrev en statusuppdatering på facebook här om dagen som löd (kanske inte ordagrant men innehållsmässigt) typ "Folk frågar mej hur jag kan vara så produktiv, skriva så många böcker, krönikor, uppsättningar.Sanningen är att jag inte spelar wordfeud."
Å tänk, jag förstår PRECIS vad han menar.
När man har en 8-9 matcher pågående hela tiden och allt oftare börjar känna av segerns sötma... ja, då finns det STÄNDIGT ett ord som måste läggas.
Mitt hem, mitt äktenskap, min blogg... allt försummas.
Idag fick jag en bild på en badande Zack. Zack är alltså inte Richard Wolfs alter ego utan Beatas hund och kände att "Nä nu bannemej får det vara slut med ordkrigandet."
Idag ska jag ta mina uthostade lungor å leva!

Jo! Jag läste att Johanna Tofteby och Stekar-Janne är ett par. VAD tror ni om den kärleksaffären?
Jag brukar ju envist deklarera att all kärlek är vacker men här vet i tusan?!
Johanna verkar vara en sympatisk brutta men Stekar-Janne?!
"Ensam mamma söker" kvinna nr 3 för hans del.
Mmmm. Jag vet inte, men min "skitstövelklocka" ringer rätt högt där.
Eller så är det bara att jag inte går igång på den där typen av glassiga män som seglar åbärrosa skjortor å dyra klockor å drar mansgris skämt.
Vi får väl i allafa fall önska dem lycka till på färden.

Ikväll ska Mini ha en liten tacosammankomst här och jag å maken ska bort på middag.
Det ska bli mycket trevligt.
Hoppas att ni har en finfin lördag.
Njuta av våren. (Nåja) Njuta av min hund. Av att jag är ledig.

Puss/ Asta 

1 kommentar:

  1. haha jag är också fast i den där jävla wordfeud! lirar med halva släkten kan knappt hänga med i en film mer;-) elinah73 om du vill hänga upp dig lite till kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare