måndag 23 april 2012

Svar till Jessica



Jessica.... och kanske någon mer, vad vet jag... undrar över det här med att "raka hälar."
Jag vill allra först passa på att komma med en varning, det är grymt beroendeframkallande.
Skyll inte på mej om ni prövar nu å sen sitter fast i träsket om nåt halvår.
Fine...

Hur går det till?
Jag använde vanliga engångshyvlar, ofta någon som är lite småslö, använd några gånger på benen kanske.
Jag gör det i duschen. När hälarna blivit blöta och lite mjuka.
Rakar på hälarna med lagom tryck. Vad är "lagom"?
Tja, därfår man ju helt enkelt börja lite försikigt å bli modigare efter en stund.
Å jaaa Jessica, det blir lite som ost.
Tunna skivor av mej...
I bästa fall alltså. Vid ett antal tillfällen har jag tagit i lite för mkt och fått jack i hälen som gör förbannat ont i evigheter.
Efter sådana tillfällen kommer jag oftast av mej lite grann.

Det FINNS ju faktiskt riktiga fothyvlar som inte kostar många kronor alls och som är enklare för att inte skorvet geggar igen mellan bladen. Jag hade en sån en gång.
Den var underbar men även dem kan man göra sej illa på om man inte ser upp. Eller ner.

Skiva bort all hård hud. Få fram den mjuka, lite rosa huden.
Smörj med fet salva.
Upprepa var tredje- var fjärde dag för att bibehålla resultatet.

Men kom ihåg... det ÄR på egen risk.
Jag ansvarar varken för blodspillan eller beroendeproblematik.
Okej?!

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Eeeeeek. Jag gjorde minen igen!!
    Hade jag gjort detta hade jag börjat förblöda omedelbums, jag har liksom inget hårt att hyvla..
    Kanske därför jag inte förstod detta alls. För mig framstod det likställt med att, tjaa, hyvla fingertopparna...och det GÖR man ju inte. Nu kanske min ansiktstwitch klarnar? :D
    Jag är nog inte riktigt nöjd än... Växer inte huden ut ojämnt?? (Nu har jag öppnat pandoras och kan inte sluta fråga).
    Men tack! Det var precis lika läskigt som jag var rädd för att det skulle vara! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å...du vill ha detaljer. :)
      Nja,lite ojämt kanske. Men man lär sej med övning.
      Lite sugen ändå?!

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare