söndag 22 april 2012

Skönhetstips bjuder jag eder



Underbart roliga Hanna har en blogg jag nyligen börjat följa och snabbt gjort mej beroende av.
Idag gav hon lite skönhetstips och jag blev så inspirerad att jag härmar lite. Bara liiiiiiite.
Jag har ju faktiskt skrivit om skönhet förr.

Är ni beredda?!

♥ Använd inte brun-utan-sol. Det ÄR inte snyggt. Det är kanske inte snyggt att vara likblek heller... därför bryter jag mot min egen regel hör. Det är iaf bättre än solarium.
OM ni använder det så glöm inte tvätta händerna.
Det gjorde jag... glömde alltså... å nu är jag bajsbrun mellan fingrarna.

♥ Barnolja är, som Hanna påpekade, mkt bra att ta bort smink med.
Men det är oxå väldigt bra att smörja in på fortfarande våt hud.
Jag gör så. Duschar, smörjer in, tar på mej min morgonrock i frotté och självtorkar.
Funkar bättre än de flesta lotioner och går mkt snabbare.

♥ Vaxa inte bikinilinjen om du är ovan och har bråttom.
Jag har aldrig gjort det själv men världens bästa polarinna gjorde så. Stod med vaxet på när gästerna kom å försökte desperat (å utan framgång) få bort kletiga rester från ljumskar och händer.
(Sen gick hon på bröllop... ha ha... skakade hand med främlingar å satt i kyrkbänken med klister ni vet var.)
Hon rekommenderar det inte!

♥ Gå inte på mascarareklamen för allsköns billiga skitmascaror.
Modellerna har lösögonfransar (fattar ni väl.) Ingen Max factor i världen ger cm långa svepande fransar.
Det gör kanske inte Dior heller men nästan.
Unna dej Dior. För du är värd det!

♥ Om du har en mastiff som jag... eller annan stor hund med hård skalle... så lek gärna med den men kanske inte genom att ta favoritleksaken i munnen och se retsam ut.
Fläskläppen som tillkommer efter att hunden snott tillbaka sin ägodel är inte klädsam.
Å så blöder det ymnigt.

♥ Bit inte på naglarna.
Jag gjorde det själv ett halvt liv... så jag VET. Det ÄR skitfult.
Alla ser det dessutom.

♥ Ni vet ju att jag rakar mina hälar. Jag vet inte om jag kan rekommendera det, men OM ni gör det så gör det försiktigt. Å med måtta. Det gör inte min vän å kollega.

♥ Dust it preparat har blivit jätte populära numera och finns i alla prisklasser. De flesta fungerar.
Det är guds största gåva till kvinnan näst pearl rabbit'en. Fixar vårt mjuka skandinaviska hår lätt som en plätt.
Tänk dock på att INTE ha det i håret när du skall färga det. Då tar inte färgen som den ska.

♥ Olja och strösocker är utmärkt att massera in i händerna. De blir väldigt väldigt mjuka och fina.

♥ Ett annat husmorstips för stressade kvinnor är att göra sej ett mobilt fotbad.
Ta två plastpåsar, häll i en skvätt varmt vatten, några droppar olja och en skvätt trevlig flytande tvål i vardera. Sätt på påsarna på fötterna, dra en stumpa över efteråt och vips är det klart.
Du kanske inte kan gå å hämta ungarna på dagis i dem men du kan faktiskt röra dej lite.
Hämta ett glas vin tex.

Har du något bra skönhetstips?
Jag skrev visst mest om saker man INTE bör göra, men men...

Puss/ Asta

7 kommentarer:

  1. Jag använder Solarin betakatoten-tabletter med b-vitamin och folsyra. De ger jättefin och helt jämn färg. Sedan använder jag inte shampoo mer än var 10:e dag, jag bara sköljer håret istället. Det blir jättefint av det.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Härligt inlägg, speciellt det sista med fotbadet. Har inga tips mer än att fixa ögonbrynen för det gör hela ansiktet och inte använda ögonskugga med glitter i om man inte är runt 20 för då framhävs alla rynkor, speciellt i dagsljus. Sedan torrborsta före duschen för mjuk hud. Samt aldrig köpa foundation man lagt på handen, för handen är alltid mörkare i huden än hyn i ansiktet. Istället ska man lägga precis på käklinjen för att kolla.
    Jag har även upptäckt att mitt hår ( skandinaviskt skithår) funkar bättre utan balsam, efter ha varit balsam frälst i alla år. Ja, det skulle visa sig att jag hade en hel del tips ändå. Kram!

    SvaraRadera
  3. *ler* Men se där A! Läste inlägget i natt rean, men var trött som en gnu (är gnuer särsklit trötta??)

    Läser inte Hanna - men lite tips är alltid välkommet. Särskilt som en annan är riktigt skräp på sådan där..

    kramar en masse

    SvaraRadera
  4. Bra tips : ) .... fast jag använder brun utan sol ibland.... men jag tvättar händerna : )
    //Shine

    SvaraRadera
  5. Jag tar inte alls hand om mig... Men ett bra skönhetstips är att skratta mycket! De rynkorna blir mycket vackrare än de som kommer sig av bekymmer...

    SvaraRadera
  6. Helt ärligt, jag har läst det förr hos dig: "raka hälarna"..men det hjälper inte att jag sett det innan! Hela mitt ansikte drar ihop sig i en krampig twitch när jag läser de orden. Alltså, det låter som taget ur en tortyrinstruktion. Hur går det till rent praktiskt? (tar jag nu mod till mig och frågar). Alltså blir det som ostskivor eller...nä..jag kan inte få ihop det riktigt! :)

    Jessica

    SvaraRadera
  7. Lägg salt i fotbadspåsen också! Fötterna blir som barnrumpor! Jag rakar hälarna med en supervass sax! Säkrare än ett rakblad. Gnid citron på dina armbågar, GLÖM INTE DEM! Fula armbågar går fetbort i snygg kortärmad klänning. Ajabaja... det fulaste som finns är nedslitna klackar på dina skor! Glöm inte skorna! Tunt lager med hemorrojdkräm tar bort påsar o rynkor under ögonen! Gnid in en morot i ansiktet... du kommer stråla! Men glöm INTE halsen! En brun gammal badkarskant vid halsen är skitfult! Sen det viktigaste är vad du äter, kalk för hår, hy o naglar är det bästa + A-vitamin =) Kram... Anna

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare