tisdag 17 april 2012

Hua...

Jaha. Då var det tisdag och dags att jobba igen.
Slut på friheten och timmatal med wordfeud.
Nåt är allvarligt fel på mej.
Borde kanske bekymra mej mer för min oförmåga att ta tag i livet istället för hostan som aldrig tycks gå över.

En del av er har snö har jag läst.
Uff.
Jag tycker våren här är seg i år. Låga temperaturer.
Jag minns ett år när pappa, jag å hans fru låg å solade oss i slutet av april på hans gräsplätt och det var stekvarmt ute. Vi drack öl och brände oss å var allmänt förtjusta.
Sen blev det visserligen inte någon mer sommar det året.
Juni, juli, augusti regnade bort.
Då är det kanske bättre att våren tar lite tid på sej.

Grannen har införskaffat sej ett livsfarligt mordredskap.
Totalt orädd är den med.
Maken är grymt avundsjuk... är inte det skumt så säg?!
Märta däremot skäller och morrar djupt nerifrån magen varje gång hon får syn på skummisen.
Men den verkar ignorera henne totalt.
Väldigt väldigt läskig OCH farlig säger Märta att den är.
Själv har jag ju inte alltid förstånd att förstå mej på sånt där.
Den ser ut ungefär... så här..

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha!! Märta mitt hjärta. Beskyddar sin mamma från både mördare och robotar! :)

    SvaraRadera
  2. Nääj. Och snö ja. Fy hundan. Usch. Jävla skit.

    SvaraRadera
  3. Åhh, en sån klippare vill vi oxå ha. Fast vi kanske ska ha en gräsmatta först...

    SvaraRadera
  4. Blääää för kyla! Verkligen! Och suck. En sådan kommer vi aldrig anse oss att ha råd till.. Tur att vi har mossa mest..

    kram igen!

    SvaraRadera
  5. Jag vill ha en sådan som era grannar har...
    Ja fy bubblan lite varmare kan vi väl få? eller?
    Nåja.
    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare