tisdag 24 april 2012

Imorgon på plånbokens födelsedag...



... eller ja, makens löning så tänker jag åka raka vägen till skoaffären och köpa ett par skor jag provade idag. Ett par inte allt för fagra Ecco för närmare 900 riksdaler.
Ja jag VET...
Å jag försökte... jag provade allsköns rätt snygga skor för 2-3-400 spänn... men så sneglade jag bort mot Eccohyllan, provde... å var fast.
Det GÅR inte att jämföra andra skomärken med Eccos bekvämlighet. Möjligen, möjligen Tamaris nån enstaka sko här å där.

900 spänn är massor av pengar för ett par skor men å andra sidan var det ett par vardags/promenadskor och jag kommer använda dem massor. Gå hur många mil som helst i dem.
Då känns det något mer okej än om det är ett par finskor... eller som de där träskorna från Uggs som jag förälskade mej i i höstas/vintras nångång för 1500 kronor... men aldrig köpte skall tilläggas.

Tja, i övrigt har jag varit å handlat lite mat. Skall tillaga det när jag har följt med Mini på hennes joggingrunda. Hon joggar, jag går, Märta strejkar mest hela tiden.
Därefter skall det tillagas en hederlig middag iform av köttbullar, kokt potatis och gräddsås.
Ja, mer HUR gott är inte det?!
Kvällen skall ägnas åt lite skönhetsvård.
Håret skall färgas, bryn plockas, hälar rakas :), naglar lackas.
Det är... planerad... (inte det samma som faktisk) tidig sänggång för imorgon gör jag en av mina sällsynta dagpass och skall kliva upp strax efter 05:00.
Jag bävar redan.
Ungefär så ser dagsplaneringen ut.

Hur har ni det?
Vad görs?
Å när unnade du dej ett par Ecco sist?

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Jag fick ett par vita ecco när jag var ca. 10 år och fotopererad.....minns eccodoften än idag../Magdalena

    SvaraRadera
  2. Aldirg Ecco! Men inte ett medvetet val sådär.. Mera det faktum att jag går bäst i högklackat. Tamaris är faktiskt en favorit :))))
    Hoppas din spa/skönhetskväll går väl. Inget blodvite.. Och ta hand om dig!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ecco har högklackat med M :)
      Kram tillbax

      Radera
  3. Håller med, Eccos är otroligt sköna. Mina kräsna fötter trivs oftast kanon i dem. De kan dessutom vara rätt färgglada vilket jag gillar! Jag har ett par röda och ett par gröna eccosneakers!

    SvaraRadera
  4. Tycker de var jätte fina! Ser riktigt goa ut!

    SvaraRadera
  5. Den som ratar Ecco har aldrig haft fötter med krav, ibland finns inte annat som duger, men är inte alltid överens med utseendet, köp-o-njut!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare