måndag 30 april 2012

Ärtgrönt



Jag är fruktansvärt duktig på att shoppa.
Å samtidigt helt usel.
Jag är en lustshoppare som oftast köper det som väcker känslor o som jag tycker är fint.
Det är väldigt ofta klänningar. Eller skor.
Men jag har rätt dålig koll på vad min garderob egentligen behöver.
(Ska jag vara ärlig tror jag inte den behöver särskilt mycket alls.)

Varinne en snabbis på Lindex här om dagen för att sonen skulle handla en namngivningspresent till sin kusin Lykke. Men man är ju inte blind påväg till barnavdelningen. Tack å lov drog sonen i mej å tillät mej inte att stanna. Men jag hann se en hel del fina klänningar. En benvit spetsklänning som var mycket finare än den jag sett på bild. Fantastisk till brun sommarhud...
Jag såg ett stort linne/ tunika som jag blev helt kär i.
Den gröna klänningen på bilden var oxå väldigt fin...

Men behöver jag fler klänningar?!

Hur bra är ni på att shoppa "rätt"?

Puss/Asta

13 kommentarer:

  1. Ja det är är ju viktigt och samhällsnyttigt, gröna klänningar =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lillebror. Visste att du skulle förstå värdet av detta inlägg. Puss på dej

      Radera
  2. Jag har ju lagt ner mitt shop-stop nu, och kan säga att efter att inte ha handlat alls under så lång tid (över 9 månader) så är det mycket lättare att bestämma vad jag verkligen behöver/vill ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa. Hmmm. Jag tror dej. Får fundera över det där. Kram

      Radera
  3. Helt underbar grön klänning!! Vill ha!! Var det på lindex dom där curve jeansen fanns?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annanas. Har ett par jeans med hög midja fr Lindex som är helt underbara, men nej jag tror att det är Kapp Ahl du tänker på. Kram

      Radera
  4. Kikade på den här gröna idag på Lindex när den stod där så fint i solljuset och tänkte att den kanske man skulle köpt. Lindex har mycket fint i år faktiskt.
    Kram, Maria.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria. Jag får kanske prova den då. Trots att jag inte behöver...

      Radera
  5. Jag har rätt bra koll på vad jag behöver, men jag brukar handla lite för mycket i stället. Om jag behöver en svart kofta så kommer jag gärna hem med fem svarta koftor... Jag hittar flera som funkar med garderoben och då kan jag inte välja en utan köper alla. Inte så ekonomiskt, tur att jag inte shoppar så ofta....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Freja.Ja det låter som tur... att du shoppar sällan då. För mej hade din taktik blivit en ekonomisk katastrof :)

      Radera
  6. Som alla vet (?) så är jag urkass på att shoppa.. RIKTIGT dålig. Handlar ALDRIG något. I år har jag köpt: en t-shirt i Paris. En kofta. En kjol. Hahahahaha.. Det ser rätt ynkligt ut. *suck*

    Kramar A - när ses vi?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ergo sum... bara ledig torsd denna veckan (å dåska allt praktiskt göras... ja, du vet hur det är.)
      Måndag nästa vecka?

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare