söndag 22 april 2012

Kortis



Ikväll när jag kom hem från jobbet låg huset mörkt.
Släckt i varenda fönster.
Dunkelt.
Maken är ju i Göteborg och härjar. Mini var på dejt med sin pojkvän.
Tack gode Gud för Märta. Jag hade tyckt det var jätte läskigt att gå in i huset annars.
In i det svarta.
Men så blev jag emottagen och välkomnad av en pömsig Märta. Min finaste fina.
Släppte ut henne att kissa på tomten och tände upp lite lampor.
Lugnet å friden la sej.
Å... då kom ungdomarna hem :)
Fast de är inte så våldsamt högljudda faktiskt. Det är rätt skönt med lite sällskap ändå.
Man är väl skadad av att ha levt i storfamilj i en evighet.

Hur som helst. Nu sitter jag här å sippar på ett glas vin, trycker in grillchips i gapet och ska strax gå å lägga mej.  Hoppas att ni har en fin lördagkväll där ute.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Visst är det märkligt hur man kan sakna kaoset av ljud och rörelse, när man istället får vara i fred utan nån som drar....då känns det tomt!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Just i det där läget är det betydligt skönare att ha en stor hund istället för tre pyttiga katter...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare