söndag 1 april 2012

Ett lättsamt inlägg




Åhh vad jag skulle vilja skriva ett lättsamt inlägg nu.
Ett om våren. Om gråsparvarnas tjattrande genom den öppna altandörren. Vinden som känns lovande.
Eller om hur Märta trädgårdsarbetar för fullt och vid det här laget bör ha grävt sej halvvägs till Peking under altanen. Gissa om pappsen är glad för den hjälpen?!
Not!!! kan jag informera.
Jag skulle vilja skriva om kläder jag vill köpa. Skor som jag trånar efter. En röd kort fusk skinnjacka som borde bli min.
Har läst klart Niceville och borde skriva recention på den.
(Well well, 4 av 5... något tjatig mitt i men väldigt bra å trevlig. Läs för sjutton.)

Men allt jag orkar tänka på är att jag är sjuk och inte mår ett skvatt bättre idag heller. Dag 8.
Jag tror ni är rätt ointresserade av att läsa ännu ett inlägg om det.
Det skulle i alla fall jag vara.
Ämnet "Hostar tills jag nästan kvävs alt kissar på mej" är begränsande på nåt vis...
Går inte att med värdighet skriva på så himla många sätt.
Märta är dyngtrött på mitt ständiga "jag går å lägger mej en stund" och korta promenader.
Ja, jag är helt enkelt inte särskilt kul just nu.

Vad gör ni så här den första april?
Luras?!

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Viker tvätt, uppdaterar web, planerar kickoff med bokcafémänniskorna och undrar varför inte slemmet kan ge sig av från mina bihålor. Så ungefär.

    SvaraRadera
  2. Mockar, hämtar halm, longerar Näbben, handlar, gör livs, dricker lite vin... tittade på fiskesjöar.

    BAJS för att vara sjuk och hosta. Men du har fina ögon. =)

    SvaraRadera
  3. Styrker, handlar mat, slappar, kollar TV, luras inte!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare