tisdag 10 april 2012

Till mina utländska läsare...



Enligt statestiken här på Blogspot så har jag ett gäng utländska läsare.
Eller rättare sagt,läsare som för tillfället eller för gott befinner sej i ett annat land.
De flesta av er har säkert snubblat in av misstag å backat ut lika fort.
Men jag VET att jag har (har haft åtminstone) en trogen skara i Finland.
Ja jösses vad jag fick en finsk kommentar om maken som jag FORTFARANDE skrattar gott åt.
Å sen har jag min fina Australiensiska läsare.

För er. För att visa att NI är en viktig del av den här bloggen å för att ni skall känna er lite extra sedda idag kommer ett inlägg med Swedish uppdatering.

Vädret: Trots allt det viktigaste vi svenskar har att tala om. Häri södra Sverige är det milt men regnigt.
Sådär grått och med ett tunt, tunt regn. Blåst... såklart.
Högre upp i landet tror jag att de har ungefär samma väder men några grader kallare.
Jag plockade mina första vitsippor idag så våren är helt klart på G

Musiken... Tja, där är svårare men det beror på vilken radiokanal som spelas. På Rix fm och Mix megapol är det mycket av årets Idoldeltagare och mycket från melodifestivalen. Så brukar det vara numera...
Madonna talas det mkt om nu i samband med nya plattan.
Winnerbäck vill ha 500 spänn för sina konsertbiljetter... en tusing för mej å Mini alltså. Väl dyrt.
Men jag tror att jag är på ändå. Sommar utan Winnerbäck är ingen sommar.

TV...Mannen är helt såld på Games of thrones och det verkar han inte ensam om.
Big Brother håller på förfullt.Jag har inte sett ett avsnitt av dyngan men enligt löpsedlarna såverkar ju tv lyckas med konceptet att finna trasigare å märkligae människor för varje år.
Melodifestivalen är ju relativt nyss över å den var en stor snackis. Loreen kommer företrädade blågula färgerna i Vitryssland.
Själv älskade jag "30° i februari" som tog slut ikväll.

Svenska nyheter...Det går allt sämre för Reinfeltd och hans regering. Både KD och C ligger farligt nära 4% spärren o allt fler ifrågasätter var jobben är och hur mkt välfärden kan skäras i.

Annars står det om att "bli smal till sommaren" och "så blir vädret på semestern."
Som vanligt alltså.
Mixat med lite män som har livet av sina fruar å annat som ingen verkar bry sej ett skit om.
Å såbilder på Estelle då...

Modet...Färgglatt. Särskilt på byxorna. Pastellfärger (som inte klär Asta ett skit), bara magar (samma där) och
spets.  Spets är fint...


7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Tog bort den föregående kommentaren...
    Skriver en ny :)
    Du vet säkert att jag bor i Finland vid kusten...influenser från Sverige har vi. Läser svenska tidningar o ser svensk tv.....

    Kram på dej

    SvaraRadera
  3. Tack for uppdateringen Asta!

    Foljer oxa 30 grader i februari - ska hem och kolla pa sista avsnittet nu efter jobbet! Grym serie!

    kram Nina

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har de blå byxorna och de vinröda. Är tveksam till de blå. Och jag är också helt besatt av Game of Thrones :-)

    SvaraRadera
  5. Vi ser cops. Och Morgan och Ola-Conny. =D

    Vitsippor. Oj oj. Men några blåsippsknoppar har jag sett. Om de inte har fryst åt helvete nu.

    SvaraRadera
  6. Burlesque verkar som om jag måste se.. :)
    Nädu, jag vill inte heller byta med en 20 åring, är så tacksam att jag är så gammal som jag är..
    Jadu, vår kamelbonde är mycket speciell man, passerar honom varje dag till jobbet nu. Vad dom inte talade om ä'r att han är speleman, han spelar nyckelharpa. En vänlig man men som sagt, liiiiiiiite speciell. En av hans döttrar går i min tonårings klass i 7an.
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  7. Hej, nu är jag också här.
    Hoppas att allt är bra med dig!
    Tänker på dig då och då...
    Kram Ulrika

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare