fredag 6 april 2012

Det är jag å Jesus



Vädret lägger verkligen kulissen för Långfredagen.
Försökte locka med sonen ut med hunden med de klämkäcka orden "det finns inget dåligt väder" varpå han replikerade "jo, mulet, blåsigt, regnigt och 2 plusgrader tycker jag är dåligt väder."
Jag oxå om jag ska vara ärlig.

Påskhelgen är väldigt ofta så här.
När man drömmer om påsk i november, kanske lägger storhelgsschema på jobbet, så inbillar man sej att det är en vårhögtid. Föreställer sej varma vindar å lycklig gemenskap vid påskbrasan.
I verkligheten så har jag varje ledig påsk stått å huttrat i snöblandat regn bland massa främlingar.
Barn som sprungit för nära elden medans deras pappor varit för upptagna med att hutta ur pluntan för att säga åt dem.
Nej hua. Jag kommer vägra påskbrasan i år.
Välja att sitta inne å proppa i mej godis i stället.

Jag är fortfarande sjuk.
Hostar. Snorar. Är tung över bihålorna.
Lider. Inte som Jesus den där dagen för några tusen år sen.
Jag inser att det är skillnad på att få grova spikar inkörda i kroppsdelar mot att hosta med ömma magmuskler. Men ändå...
Rätt så less är jag på att vara sjuk.

Vad tar ni er för idag?
Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Men glad påsk på dig! *ler*

    Jag myser. Hela påsken. Punkt. För jag håller med din son. Blää för vädret!!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ergo sum.Glad påsk fina vän. NÄR ska vi ses???

      Radera
  2. Har tränat gäddhänget genom att borra 24 hål i taken i barnens rum... Borde nog göra det varje dag, fast då skulle deras tak se rätt konstiga ut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Freja.Du får borra i andra tak.:)

      Radera
  3. Nu måste det snart vara din tur att bli frisk, ät du godis och sitt inne i värmen tills vårsolen är tillbaka. Så snygg du var i din nya klänning, härliga bilder du bjöd på, påskpuss till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wilma.Tack raring.Påskpuss tillbaka

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare