tisdag 11 december 2012

Astas adventkalender. 11:e december

Tänkte köra en serie. Från 1:a dec till julafton. En riktig bloggutmaning till mej själv. Adventskalendern kommer att bestå av människor som inspirerar mej. Eller som jag tycker är duktiga. Eller snygga.
Människor jag gillar helt enkelt. Jag kommer att blanda kända och privata godingar.
Välkomna till Astas adventskalender.

Den 11:e december. Jag bjuder er...
 

Min vän å kollega Marie. Systera Mi.
40+, gift, 2 barnsmamma, undersköterska.

Vi har känt varann i dryga 11 år, sedan jag började praktisera som sköterskestudent på hennes avdelning, alltid tyckt om varandra, umgåtts privat kanske halva den tiden.

Marie är en sån där kvinna som det vore lätt att bli avundsjuk på.
Hon är snygg, hon har karaktär till tusen och allt hon bestämmer sej för genomför hon oxå.
Smal å smärt, tränar en massa, har energi till tusen.
Hon har alltid städat å snyggt hemma, jobbar heltid, jobbar extra, hjälper sina sjuka släktingar, har ett stort umgänge osv osv osv.
Jag skulle inte orka hälften av vad denna kvinna gör.

Hon är en så fin vän.
Alltid generös, med både pengar och tid.
När jag mådde dåligt å var sjukskriven för 1½ år sen sms'ade hon el ringde mej varje dag för att höra hur jag mådde.
Hon är lixom så där mot alla. Har alltid ett leende till hands, alltid hjälpsam, omtyckt av alla.
Vi kan skratta så att vi nästan kissar ner oss tillsammans.
Det är härligt!

Hon är en sån där vän jag inte riktigt vet om jag förtjänar men som jag är så tacksam över att jag har.

Å så roligt vi hade på festen! Som hon för övrigt bjöd mej på eftersom jag var pank.
Love U

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. En väldigt talande och personlig bild, det syns hur hon är som person.

    SvaraRadera
  2. Härlig bild och underbart med sådana vänner!!

    SvaraRadera
  3. Underbart!! Och klart du har förtjänat henne! Men var rädd om henne.. *ler*

    Du - har puffat lite för din blogg hos mig! Du har fått en utmärkelse!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare