lördag 22 december 2012

i som i i-land


Ja nu rasar de in...
... alla mina filosofiska tankar (eller mitt kvalificerande gnäll.)
Satt å funderade på ett inlägg.
En julklappslista till tomten med önskningar som världsfred, mat till alla, ett underbart kärleksliv, ett oväntat arv and so on när det slog mej hur fruktansvärt bortskämd jag är (å att jag nog glömt att ta min antidepressiva medicin två dagar i rad.)

Ja men alltså man måste ju sätta saker i ett perspektiv.
Yes ugnen krånglar å maken har inte förstånd att uppskatta mej men det kunde verkligen vara värre.
Elände... mitt eget å andras kommer alltid till mej lite extra så här års.
Insikten om fylla å missbruk å misshandel å hemlöshet i den vinande kalla vinden.
Man kunde varit sjuk. Ens kära hade kunnat vara sjuka.
Märta kunde varit död.
Eller man kunde "bara" ha varit så jäkla fattig att julklappar inte varit att tänka på.
Alls.

Jorden... och även vårt lilla vemodiga land i norr... kan vara en hård plats att leva på.
Mina problem... det är i-landsproblem. Sånt man kan ägna sej åt när man har tak över huvudet, mat i magen, en kropp som fungerar och en knopp med för mycket tid.

Jag ska gå å ta min medicin. Bädda med rena lakan. Sova gott.
Imorgon är det jobb. Å bilkörning. Å klass två varning för snö och kraftig vind.
Halleluja.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Du fina A - du gnäller inte.. Sådant är livet ibland.. Att man måste få ur sig det.

    Kramar i mängder!

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående. Ibland måste det komma ut det där man går och bär på. Men givetvis, GIVETVIS blir det storm i morgon när jag ska iväg och storhandla. :)
    Men så är ju livet. Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Instämmer fullständigt i dina tankar.
    Önskar dig en riktigt God Jul, trots arbete och snöstorm.
    /Helene

    SvaraRadera
  4. Hallå Asta, länge sedan, men har nu läst bakåt, bla din Adventskalender, riktigt bra och snart mormor, ett stort GRATTIS!
    Strax jul, hoppas tomten är snäll mot dig, du är en kämpe, blev så glad att läsa om Ergo Sums present, du är värd uppskattning.....bara för att du är....just Asta!
    Julkram till dig, Wilma!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare