söndag 16 december 2012

Astas adventskalender. 16:e december

Tänkte köra en serie. Från 1:a dec till julafton. En riktig bloggutmaning till mej själv. Adventskalendern kommer att bestå av människor som inspirerar mej. Eller som jag tycker är duktiga. Eller snygga.
Människor jag gillar helt enkelt. Jag kommer att blanda kända och privata godingar.
Välkomna till Astas adventskalender.

Den 16:e december. Det är dags för en karl nu tycker jag. Jag bjuder er...

Mikael Persbrandt född 1963 och en av Sveriges allra största skådespelare.
Känd för machoroller som Gunvald i Beck och Hamilton.
Men oxå känslosammare filmer som "Alla älskar Alice" och "Hypnotisören."
Mikael Persbrandt är oxå känd från teaterscenen.


Privat är Mikael Persbrandt särbo med journalisten Sanna Lundell som han har två barn tillsammans med. Han är lite av Sveriges badboy med x antal skandaler bakom sej och en många kvinnor (och mäns) våta dröm. 


Jag är inte helt förtjust i att jag ÄR så förtjust i Persbrandt.
Jo som skådis absolut för han är en av de skickligaste, särskilt i känsligare mer krävande roller men oxå i hans alfahane utstrålning. 
Det vill jag inte vara. Han verkar inte vara nån svärmorsdröm precis men jag går igång ändå.
Alltså, han är ju egentligen rätt alldaglig men vilken blick han har.
Vilken blick!


Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. hmmmm, jag e oxå lite tveksam, fast visst har han "Det"!!!!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare