söndag 30 december 2012

Nyårslöften



Nu återstår inte mycket på året 2012.
Ett år som innehållit både tårar och skratt.
Nya lärdomar. Ny vänskap. Nya prövningar.
Nått har man förhoppningsvis lärt sej.
Något lite klokare har man kanske blivit.
Något lite mer blasé med kan hända.

Ett nytt år står för dörren.
Jag ska inte vara någon glädjedödare men jag hyser inga större förhoppningar.
Jag menar det inte på något negativt sätt, bara att jag inte förväntar mej mirakel.
Jag tror året 2013 kommer att innehålla samma recept som det föregående.
Lite sött, lite sälta, en del bitterhet och kanske en å annan överaskning.
Jag ber bara om att få skonas från de större sorgerna.
Att ingenting ont ska få hända mina barn och mitt väntande barnbarn.
Att få fortsätta leva.
Att få behålla mina hundar.

Jag lovar ingenting inför 2013.
Även om Gudarna ska veta att det kunde behövas.
Då jag väger mer än någonsin, är i sämre kondition än någonsin.
Då jag dricker alkohol vid fel tillfällen. Av fel orsak. Ibland.
Då jag snusar för mycket, gråter för ofta, umgås för lite.
Men jag vet hur det blir, jag gör bara mej själv besviken.
Å så står man där. För tunnklädd. Inför tolvslaget strax innan 2014.
Med nån fusk skumpa i glasen och fejk ler mot människor och känner att "fan... inte i år heller."

Så nej, jag lovar ingenting.
Ingenting annat än att försöka... försöka... vara mer sann mot mej själv.
Ingenting annat än att försöka... försöka... vara lite mer lycklig.
Inte lycklig som i glad hela tiden.
Inte heller som i att inte ha några bekymmer.
Lycklig som i att vara sann och att omfamna det jag har.
Det räcker så.
Jag tror faktiskt det.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Det räcker gott och väl kära du. Kramar i natten!

    SvaraRadera
  2. Ja du gumman. Det räcker gott o väl. Ditt mål " att bli kär i livet igen" är lustfylldare och mer ambitiöst, men för stort för mej. Detta blir lagom.
    Kram Asta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på att livet just nu suger fett för mig så känns det ändå som det blir nog en jämnvikt för jag är överhuvudtaget inte speciellt kär i livet som det är just nu. Det ordnar sig. Detta är skrivet idag, under en deppig dag så ta det inte som den faktiska sanningen. :) Många kramar!

      Radera
  3. Hoppas på ett gott 2013 för dig!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare