fredag 28 december 2012

Bättre

 

I dag är en bättre dag.
Jag kände det redan efter tuppluren igår eftermiddag att stressen och ångesten jag burit i flera veckor började lösas upp.
Jag har somnat med den, vaknat med den. Men igår kväll började den släppa.
Å idag har jag andats riktigt igen.
Inte det här ytliga högt uppe i bröstet.

Jag jobbar helgen men är ledig idag. Korthelg.
(Å andra sidan gör jag tre helger på raken eller nåt sånt nu.)
Idag har jag ätit ordentligt. Både frukost och middag.
Jag å Gottfrid stämde träff med min vän Carina å hennes hundflicka och vi gick ner till stranden.
Det var första gången hundarna sågs.
Gottfrid var lycklig och betuttad. Fröken hund mer misstänksam och avog.
Vi gick en härlig frisk runda och pratade mellan alla förmaningarna till de små.
Med unghundar å barn kan man inte tala hur ostört som helst.
När vi gått klart bytte jag bara sällskap och tog med mej Märta och Mini för ytterligare en runda i lite snabbare tempo.

Sen frös jag. Klädde på mej min fula one piece i turkos flanell ovanpå mina kläder, sexigt värre och la mej i soffan för att se Småkronorna spela hockey.
Med fötterna begravda under Märtas rumpa slumrade jag fram å tillbaka.
Det är den största ledighetslyx som finns.
Att ta sej en tupplur.

Jag håller på och läser Bloggdalas fjärde bok "Minnet av smutsig ängel."
Än skall den inte recenseras men jag kan avslöja att jag så här, en tredje del in i boken, tycker väldigt mycket om den.
Det är en sån där bok som jag kan längta hem till.

En skön dag med andra ord så här långt.
Bäst är ändå att jag känner mej lugnare. Jag ropar inte "hej" än för jag har mått dåligt länge och detta är bara ett dygn av lugn men det känns... så skönt!

Vad gör ni?

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Njut av stunden och de stunder som ger ro och frid.
    Sitter i soffan efter en sväng på stan för att skaffa en överdel till nyårsfirandet. Är långledig till 7/1 och försöker varva ner och hitta mig själv. Gör bara roliga saker och träffar människor som gör mig glad...
    Snart lite glögg och På spåret.
    Ha en fin kväll, kram Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud så skönt för dej med lite långledighet. Men jag vet hur det är, det kan ta lite tid att varva ner. Första dagarna på en längre ledighet gör mej ofta stressad.
      Njut av detta nu och ta hand om dej själv. Skratta mycket!
      Kram på dej.

      Radera
  2. Underbart, underbart att läsa... För dessa stunder är guldvärda! Alltid!!!! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja även om de är korta så är det så...
      Kram. När ska vi ses?

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare