onsdag 12 december 2012

Ulv i fårakläder

 https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/c0.0.403.403/p403x403/154598_10200239607412083_1345533569_n.jpg
Låt er inte luras av hans rara uppsyn.
Bakom den söta fasaden lurar en liten djävulsunge.
Ja eller i alla fall en liten man med väldigt mycket hormoner i upplopp.
Min snälla, försiktiga, försynta valp... var är du någonstans?
Å vem har ersatt dej med den HÄR?!

Idag hade han ett av sina vanliga "hugg & tugg spel."
Var på Märta i parti och minut till hon flydde upp till mej i soffan.
Han klättrade efter och när jag hindrade honom från att bita Märta bet han mej istället.
Hårt!
Jag sa åt honom men han är döv den här rackaren å när han tog ett nytt tjuvnyp i låret på mej fick jag nog och skulle skicka ner honom.
Då morrar den lille skiten och biter i luften mot mej.
Hoppsan Kerstin vad den här morsan glömde av "de mjuka metoderna" plötsligt, jag skickade ner honom med huvudet före i golvet.
Då blev han lite spak!
Märta bara stirrade på honom med en min som "VAD säger du till mamma?!"
Min kaxiga tokiga tjeja har aldrig tagit sej i ton någonsin mot mej.
Denna lilla prins har fått ett gott självförtroende tror jag nu när han börjar inse att han är både uthålligare å snabbare än Märta och nästan starkare oxå.
Han tjurrusar på henne med sina 35 kilon rakt i sidan o hon är för snäll för att trycka till honom.
Han får på sin höjd ett litet gläfs tillbaka.

Nåväl, nu är vi sams igen och hundarna har fått sin mat med grillad kycklig och fått tumla runt i snön.
Vi har även gjort vår läxa från hundkursen å det går strålande. På söndag ska vi antagligen åka på adventsfika och valpsläpp.
Gottfrid behöver träna på att leka med så många olika sorters hundar som möjligt och gärna andra lekar än att bara leka boxning å brottning å "nu-ska-jag-äta-upp-dej."

Hormoner till trots. Han är min prins.
Min bedårande prins.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jag kan skicka upp Wiwi så kan de terrorisera varandra:-) Hon terrar alla utom Goliath.....han har tuktat henne sen hon kom hit!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. God idé... bara de inte gör gemensam sam och terrar mej! :)

      Radera
  2. hahahaha dessa kulor dessa kulor...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare