onsdag 5 december 2012

Stulen lista

 
 
1. Vad kallas du?
Svar: Anni av mina föräldrar, mamma av barnen, tanten av maken (charmigt... not)
2. Jag är bra på:
Svar: Att uttrycka mej, att lyssna, att lösa ANDRAS problem, att erkänna mina begränsningar, att skriva.
3. Jag är sämre på:
Svar: Att uthärda dumhet. Att våga. Att hålla fast vid saker jag lovat mej själv.
4. Detta är jag rädd för:
Svar: Att något ska hända de jag älskar, att bli gammal å sjuk, att dö ung och ja... egentligen en massa saker, jag är en rätt så rädd människa.
5. Detta packar jag i handväskan på morgonen.
Svar: Plånbok, almanacka, telefon, snus, läppstift, parfym, pennor, nycklar, fishermans friend.
6. Detta finns i min handväska:
Svar: Se ovan. Plus en herrans massa skräp. Gamla kvitton osv.
7. Detta tycker jag om att göra:
Svar: Gå ut med havet med hundarna, shoppa, fixa med naglarna, blogga, ha lediga dagar framför mej, sova, dricka vin å tjöta med någon jag tycker om, umgås med mina barn.
8. Detta uppskattar jag hos min partner:
Svar: Att han "kan" allting, att han inte räds någonting praktiskt, att han inte dömer människor särskilt lätt.
9. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Svar: Få barnbarn, äga en fralla, åka till NY, läsa en massa böcker, älska, skriva en bok, bli klar med mina demoner.
10. Något jag vill ha i present:
Svar: En Greklandsresa? Bodybutter från Bodyshop funkar oxå. Kläder fr Indiska, en hotellnatt i Stockholm el Köpenhamn, nagellack
11. Detta har jag på mig just nu:
Svar: Blå jeans som eg är baggy men som sitter åt nu (uff), randig tunn tröja. Vit bas med svarta ränder.
12. Musik jag gillar:
Svar: Min spootify lista
13. Favoritlåt just nu
Svar: Miss Li's tolkning av Ugglas 1:a gången
14. En bok jag gillar.
Svar: Boktjuven
15. En film jag gillar.
Svar: American history X (extra viktig i dessa tider.)
16. Favorit TV-program
Svar: Bonde söker fru
17. Favoritdoft?
Svar: Dolce & Gabbana Light blue, CK's One summer 2012
18. Detta äter jag gärna:
Kött. Potatis i alla former.
19. Dricker helst:
Svar: Röd vin, öl, vatten, Zoega kaffe och riktig juce
20. Favoritgodis?
Svar: Suck... det mesta
21. Hit vill jag gärna åka på semester:
Svar: Vilken som helst av Greklands öar, Kroatien, NY
22. Färg på mina ögon:
Svar:Gröna.
23. Min längd:
Svar: 162 cm.
24. Jag tror på:
Svar: Gud.
25. Människor jag beundrar
Svar: Svårt att plocka ut någon särskild. Jag beundrar alla människor som gör sitt bästa utifrån sina förutsättningar, som vägrar vara offer, som ägnar tid åt att hjälpa andra.
26. Så här bor jag:
Svar: I ett rätt fult hus med fantastiska omgivningar, dock lite nära till grannar för min smak.
27. Antal krukväxter hemma.
Svar: Inte särskilt många, är urusel på växter.
28. Favoritfärg?
Svar: I klädväg? Svart och klara färger som rött å grönt.
29. Favoritcitat?
Svar. Det är bara att bryta ihop å komma igen
30. Den bästa present jag fått?
Svar: Gottfrid tror jag. Otippat att maken skulle gå med på det.
31. Om jag vann en miljard skulle jag:
Svar: Ta hjälp med placeringar, både för privat del och hur jag bäst hjälper till i u-länder.
32. Vad gör du just nu?
Svar: Ska strax till jobbet. Skriver på en fånig lista istället för att göra nytta.
33. Vad ska du göra idag?
Svar: Jobba är tänkt. Om jag tar mej dit i all snö
34. Vilken är din favoritrestaurang?
Svar: Gustav Bratt tror jag. För deras himmelska pepparstek.
35. När badade du i en pool senast?
Svar: Augusti 2011 på Rhodos
36. Har du varit med i någon skolpjäs?
Svar: Ja i 9:an. Med min dåvarande klasskompis Morgan Alling. Spelade en storasyster som rökte och drack sprit. Var usel.
37. Har du gått någon modevisning?
Svar: Nä... har väl inte direkt utseende för det.
38.Vilket musikinstrument ogillar du?
Svar: Jazz tycker jag är hemskt... stressande.
39. Har du bestämt vad du ska rösta på i valet?
Svar: Ja. Så klart.
40. Har du åkt moped någon gång?
Svar: Som tonåring.
41. Har du skjutit någon gång?
Svar: Nej. Jo med vattenpistol.
42. Får du ofta felparkeringsböter?
Svar. Det händer ja... onödiga pengar.
43. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa fallskärm/bungyjump?
Svar: Absolut inte bungyjump... fallskärm hade varit tufft att våga.
44. Vilken är den bästa film du sett den senaste månaden?
Svar: Har bara sett gamla Beckfilmer senaste månaden.
45. Favoritpizza?
Svar: El Mucho (fläskfilé, lök, vitlök) el kebab med vitlökssås.
46. Chips eller popcorn?
Svar: Chips tyvärr.
47. Vilken färg på läppstift använder du?
Svar: Starkt rött el väldigt neutralt
48. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Svar: Har du sett mej? Irl el på kort? Gissa!
49. Har du vunnit något pris någon gång?
Svar: småsaker.
50. Är du bra på matlagning?
Svar: Högst medelmåttig.
51. Vad var det senaste du handlade?
Svar: Grisöron, chips, folköl och clementiner
52. När var du på sjukhus senast?
Svar: Allt för ofta... fast tack å lov i jobbet.
53. Det första du gör när du vaknar:
Svar: Gosar med Gottfrid och kollar telefonen.
54. Vad är du tacksam för idag:
Svar:Att alla jag älskar mår bra. Att jag är ledig imorgon. 
55. Har du varit i tidningen?
Svar: Ja. Ett gäng insändare om jobbet och vårdens vilkor, ilsket till politiker och arbetsgivare.
56. Dröm jag har just nu:
Svar: Hunddrömmen är ju ständigt aktuell. Att leva på det.
57. Hemlig last:Svar: Den är väl inte hemlig om jag berättar den? Jag har inga hemliga laster, men en jävla massa ohemliga.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Gillar listan!!! Kul att läsa.. Hoppas du får en bra dag på jobbet!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare