lördag 15 december 2012

Sista "Så mycket bättre..."

 

Så har sista avsnittet av "Så mycket bättre 2012" avslutats och jag saknar dom redan.
Vilket gäng det var i år. Klart bästa säsongen och svårslaget för kommande år.
Jag har älskat dem allihopa.

Mest har nog ändå Magnus Uggla överraskat mej.
Jag har förvisso lyssnat på Uggla hela mitt liv, och av deltagarna var det hans musik jag bäst kände till.
Men kanske just därför... Jag trodde mej lixom känna Magnus Uggla.
Beundrade hans ordkonstnärskap och hans tungvrickeri men var småless på hans "aldrig-växa-upp-rocker-stil", hans eviga Rayban och hans smådryga jargong.
Å så visade han sej vara både humoristisk och känslig.
Bjussade på sej själv och släppte oss tevetittare nära inpå.
Och gjorde jätte vackra ballader.

Miss Li och Darin visade sej inte helt otippat vara de största proffsen.
Miss Li för att hon ÄR en så fullfjädrad artist och jag har verkligen njutit av att höra henne göra så mycket på svenska i den här serien och Darin för att han har en sådan röst att man dånar.
Så klockrent vacker och så mäktigt stark.

Maja Ivarsson och Olle Ljungström blev jag lite kär i.
För deras musik och deras tolkningar men framför allt för deras stora personligheter och charm.
Sylvia och Pugh... well "så där" rent musikaliskt men de har bidragit till ett skönt gäng.

Jag gillar dem alla och jag kommer att sakna dem mycket.
"Så mycket bättre" är helt enkelt ett tvprogram man blir lycklig av.
Jag har suttit med ett stort leende på läpparna varenda gång, alldeles oavsett hur jag mått egentligen.

Tack ska ni ha vänner!

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare