söndag 16 november 2014

Hjälp till här nu, det tar en halv minut




Facebook är verkligen både ock.
Ett ställe för gemenskap och en plats att återfinna gamla kontakter.
Fint så.
Men facebook är oxå ett samlingsställe för en massa sjuka människor som samlas i vidriga grupper.
Det mesta verkar tillåtet, åtminstone sånt som innefattar porr, kvinnoförnedring, rasism och djurplågeri.
Fast ve den feminist som går för långt å kanske lägger upp en bild på en ammande bebis.

Det som fått mitt blod att svalla denna gång är den käcka gruppen "Dog fighting- för skoj skull" som har ett lika vidrigt budskap å bilder som namnet så diskret antyder.
Självklart har jag anmält och uppmanat mina fb vänner att göra det samma.
Jag har inte fått något svar ännu men en vän fick veta att "det inte bryter mot Facebooks gemenskapsregler.
Mysigt!
Facebook tycker alltså att torterade hundar... för det är ju PRECIS det vi snackar om... inte är något att tjafsa om.

Jag har valt att lägga upp en ganska "snäll bild" för jag vill inte gnida in hemskheter i nyllet på läsare som inte är förberedda men jag kan försäkra er att det finns bilder långt värre.
Bilder som får mej att avsky människan... män företrädesvis med jävligt stora egon å förbannat små pittar som använder sej av plågade djur för nöje, ära och pengars skull.
Fy fan!

Min poäng med inlägget är så klart att sprida att dessa vidrigheter finns så ni alla kan ta er den halva minuten å sprida budskapet samt anmäla.
Djurplågeriet lär inte ta slut bara för det... tyvärr är det ju så, men facebook ska FAN inte säga att det är okej åtminstone.

Tack!

Asta

1 kommentar:

  1. Jag anmälde men har inte heller fått svar än. Delade även i mitt eget flöde och uppmanade att anmäla...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare