söndag 23 november 2014

Skandalerna från stora klinikfesten som ni alla (bävat) väntat på.



Var på party i fredags, å inte vilket party som helst utan stora Medicinfesten med 120 festsugna deltagare bestående av olika personalkategorier från kliniken.
Bordsplacering, middag med dessert, billig alkohol i baren, band och dans.
Alla som inte var där... och kanske somliga som faktiskt var där... väntar kanske med delad blandning spänning och fasa på rapporterna i Astas blogg.
Jag fick dessutom uppdraget från självaste Överläkaren (som inte var där) om att fota å med kameran fånga ekivoka situationer.
Såååå...
Vem fick ihop det med vem?
Vem satt i doktorernas knä?
Vilken doktor satt i sekreterarnas knä?
Vem slätade över vem?
Vem blev för full?
Vem gjorde bort sej?


Jag är ledsen.
Jag hade fullt upp med mej själv.
Med att äta, dansa, mingla och ha roligt.
Ett å annat noterade jag kanske men ni vet vad de brukar säga...
What happens in Las Vegas  medicinfesten stays in Las Vegas medicinfesten.
Riktigt jäkla kul var det i alla fall.
Tack alla som deltog.
Jag har världens bästa kollegor!

I går var jag trött trots att jag tog det vansinnigt lugnt med alkoholen. Kunde nog nästan ha kört hem.
Men vi kom i säng sent.
Var barnvakt åt världens goaste Noah på kvällen när hans föräldrar var på bio och självklart gick det strålande.
Vi hann sjunga, smeta ner hela ungen med mat, bada, se hockey å ta en tuppis.

Idag har jag haft sovmorgon.
Minis svärföräldrar kommer snart över på tacos men den maten får kidsen ordna med själv.
Jag bidrog med en av de bättre guacamole som världen skådat. 
Nu ska jag ta en runda med min Gotteman och imorgon börjar min sedvanliga adventssemester.
En hel vecka att städa, putsa fönster, hänga upp julgardiner.
Å dricka glögg, sova middag, läsa, shoppa julklappar.
Pynta, baka Rocky Road och gå långa promenader.
Det känns sååååååååååå välbehövligt.

Puss/ ASta

2 kommentarer:

  1. Det ÄR behövligt! Funderar allvarligt att ta efter dig!! *ler* Och då ses vi!! Lunch på torsdag? Fredag? Du bjuder på guacamole på lördag? Make a pick!

    Kram

    SvaraRadera
  2. åh vad härligt med en veckas adventssemester! Låter ljuvligt i mina öron! Men jag ser i allaf all fram emot nästa helg på sydligare breddgrader även om de bara tar mig till södra småland... =)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare