måndag 17 november 2014

Shoppingfynd idag.

Idag, denna gråa regniga novembermåndag, har jag varit ledig och inne i stan för att fixa X antal ärende. Det viktigaste av dem alla, presentkort till Mini som snart fyller år, bommade jag då de hade stängt idag.
Men, det blev lite mat, lite födelsedagspresenter till andra, ett besök i bokhandeln, ett på apoteket och så sprang jag lite i affärer på ren lust.

Denna toppen hade Big Ass fashion visat på sin blogg. Från Kapp Ahl 199 kr.
Jag tyckte den var fin. Lagom blingig. Provade en guldpaljett klänning med som var fin men jag kunde inte för mitt liv komma på ett tillfälle när jag skulle ha den så det blev denna toppen istället.
Trots att den är omlott å skuren ända ner till midjan så verkade den inte flasha tuttarna när jag svängde loss lite prövande i provhytten.
Den fick följa med hem.
Kanske, kanske bär jag den på jobbfesten på fredag. Om nu inte någon av klänningarna får komma ut å lufta sej. Jag har gått upp några kilo över magen och stör mej så på det i klänning, men jag får se...
Ber om ursäkt att jag suger på att ta den här typen av bilder med mobilen, ni ser på ett ungefär ändå.




Jag fortsatte shoppingturen med att inhandla en onödig och en nödigare grej.
Brun utan sol från San Tropez är det flera tjejer på jobbet som har med resultatet av en naturlig solbränd hy.
Jag vill inte bli brun. Men den här blå-grå hudtonen jag har nu är inte heller så klädsaam så jag må pröve som de säger i grannlandet.
Är extremt känslig för den otäcka lukt som BUS produkter brukar ge ifrån sej. Får se om det funkar.
Det var den onödiga det.
Den nödvändiga då.
Prövade en ny handkräm. Mina händer blir lätt torra så här års av kylan och mina nagelband ser inte kloka ut.
Denna kändes fet å god.
Är det någon som har erfarenhet av dessa produkter?
Recension kommer senare för den som är nyfiken.



På Ur & Penn shoppade jag två par örhängen, bara för att jag knappt äger ett par, jag tappar alltid den ena. Här är det så billigt (riktig skitkvalitet med) kostar 20 kr paret.
Vet inte om ni ser...
Valde dessa, stora ringar med lite glitter på. Att följa upp den glammiga toppen med.



Å dessa lite enklare. Flera ringar i en.



Ja, jag har antydan till dubbelhaka. Jag har det, det är ett arv från mormor.
Men jag har inte så mycket dubbelhaka som den nedre bilden visar.
Jag trycker lixom ner hakan mot bröstet så det ser så tokigt ut å jag är inte tillräckligt fåfäng för att ta en ny bild.

Puss/ Asta


3 kommentarer:

  1. Gööörsnyggt linne/topp. Passar dig perfekt!!

    SvaraRadera
  2. Ohh, nu vill jag ha en guldpaljettklänning...

    SvaraRadera
  3. Se där! *ler* jag kikade också inte på Big Ass Fashions blogg precis vid det inlägget om toppen. Och den är toppen! Jag tycker absolut att du skall ha den på jobb-festen. Vi skall också på jobb-fest på fredag - med S jobb..

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare