torsdag 13 november 2014

Utvärdering av mina mål å förhoppningar.

 

Så här skrev jag i almanackan under vecka 1...

"Mål å förhoppningar med 2014"

Börja springa.
Sluta äta fläskkött
Följa min inre röst.
Bli bättre på konflikter.
Fortsätta 5:2 metoden.
Gå ner i vikt
Bli mer vältränad.
Trivas i min yrkesroll.

Senare under året fick jag fler planer

Alkoholstopp
Shoppingförbud
Plankutmaning

Året är inte slut än men vi kan ändå sammanfatta mål å förhoppningar med ett ord...
F. I. A. S. K. O

Börja springa
Jo, det gjorde jag ju. Flera gånger till å med. Överkom fysiska och psykiska hinder.
Men som vanligt mynnade det ut i mindre å mindre och nu mera ingenting.
Betyget kan bara bli: Icke godkänt.

Sluta äta fläskkött
Jag ville verkligen detta. Men det är svårt...
Jag är inte speciellt förtjust i grönsaker eller baljväxter. Jag/ vi äter redan en hel del kyckling.
Nötkött är så himla dyrt.
Men! Jag har åtminstone blivit en mer medveten konsument som väljer fler å fler eco varor, som numera aldrig köper utländskt kött.
Fast! Det var ju inte målet.
Betyget kan bara bli: Icke godkänt.

Följa min inre röst.
Låt oss bara konstatera...
Betyg: Icke godkänt.

Bli bättre på konflikter.
Tja, jag har tagit några som känts ordentligt i år. Jag har hanterat dem relativt väl och åtminstone något stått upp för mej själv.
Betyg: Knappt godkänt.

Fortsätta med 5:2
Höll i 5:2 i 4 månader eller nåt. Gick ner fem kilo relativt fort och stod sen still.
Nu har jag gått upp 3 kg igen.
Så "fortsätta"...
Betyg: Icke godkänt.

Gå ner i vikt
Se utvärdering ovan.
Betyg: Just det, Icke godkänt.

Bli mer vältränad
Nej, just nu är jag förmodligen mindre tränad och fit än i januari så
Betyg: Jävligt långt från godkänt.

Trivas i min yrkesroll.
Jag har verkligen vantrivts i min yrkesroll stora delar av året.
Men, sedan någon månad tillbaka eller mer känner jag mej betydligt mer inspirerad och tillfreds med mitt jobb. Trots stress. Jag tycker det är hyfsat kul att jobba igen.
Betyg: Godkänt.

Alkoholstopp.
Slutade dricka i mars. Syndade mindre mängder vid relativt få tillfällen sommar å höst.
Det blev alltså inget helstopp. Ingen nykterism men ändå är jag jäkligt nöjd.
Betyg: Godkänt.

Shoppingförbud
Ha ha ha.
Betyg: Icke godkänt.

Plankutmaning
Jaja men, det höll jag i. Två-tre dagar.
Betyg: Icke godkänd.

Svårt att hitta något förmildrande att säga om karaktären där.
Vad säger man?
Nya friska tag 2015?

Ps. På många andra sätt har det varit ett fantastiskt år. 

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Du får sätta upp mer lustfyllda mål, inte så mycket prestationer.... Fast, vem är jag att snacka, jag som beordrats av min terapeut att sluta prestera...

    SvaraRadera
  2. Ärligt så kommer jag nog inte ihåg vad jag skrev i början på året...
    Men ska återgå o kolla o skriva senare...
    Ha en bra dag !!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare