torsdag 27 november 2014

Semesterstressen



Jag kom på att jag inte tvättat håret på en vecka.
Jag sniffar lite på mej själv, stoppar ner näsan under tröjan, det luktar okej.
Inte nyduschad men inte illa.
Jag har bara glömt.
Fokuserat på att skrubba fettfläckar och putsa fönster.
Mini frågade idag "Har du alltid varit så här huslig?"
What?! Jag som alltid haft sån ågren över min brist på huslighet.

Halva semestern lite drygt har gått, sex dagar av tio lediga.
Jag hade en lååååång lista på saker att göra, både njutningsfulla ting å plikter.
Hittills har jag nog varit bättre på plikterna.
Idag kände jag plötsligt en oro och hur hjärtat bankade fort. Kom på att jag glömt ta min antidepressiva medicin i tre dagar. Sånt som händer när rutiner bryts.

Jag ligger i fas med plikterna men det finns så mycket jag borde och vill men som jag inser att jag inte kommer att hinna. Människor jag har stämt träff med, pappa jag borde besöka å längtar efter.
Dagarna går så fort.
Nu ikväll har jag plockat fram broderiet som legat undanlagt i ett år nästan.
Broderi är bra för det kräver fullkomligt fokus och lugn.
Jag har druckit några (väldigt små) muggar glögg och jag har bestämt mej för att viktigare än att hinna träffa människor jag saknar och viktigare än att städa grovköket är att få ner andningen.
Komma i ro till att jag ska jobba igen.
Det är tungt som fan på jobbet. Trots att jag känt mej inspirerad för jobbet sista månaderna så har jag fått tillbaka många av mina utmattningssymtom och DET måste vara prio ett att arbeta ner.

Så.
Under de dagar som är kvar fram till måndag ska jag brodera. Inhalera mer luft.
Sova middag varje dag. Läsa.
Sluta upp med att semesterstressa och älta allt jag inte hinner med.

Punkt!

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare