söndag 9 november 2014

Slicka mej ren

Kajsa Grytts "Slicka mej ren" var så klart med på repertoaren igår i "Så mycket bättre."
En snuskig titel... för den som inte lyssnat ordentligt på texten. För mej handlar texten om sårbarhet och om den desperata kamp många flickor, kvinnor, tanter för för att bli älskade å sedda.
Jag gratulerar er som inte kan känna igen er i orden.
En text som kunde handlat om mej.

Min mascara har runnit
men ute är det blommande vår
jag har väldigt smutsiga naglar
och alldeles tovigt hår
på såriga knän står jag nu här
och jag ropar jag vet du är där

Och jag ber
oh jag ber

Slicka mej ren
och älska mej sen
slicka mej ren
så kan jag gå sen

Jag har sett flickor som ler så sött
och damer som alltid har svar
men jag har ett hjärta som är alldeles rött
men ingen stolthet kvar
jag har krupit en natt för att komma hit
ta mej rör mej ge mej ditt

och jag ber
oh jag ber

Slicka mej ren
och älska mej sen
slicka mej ren
så kan jag gå sen

Dom vägar jag vandrat
kan ingen ta bort
jag måste tillbaks
den väg jag kom
jag har krupit en natt för att komma hit
ta mej rör mej ge mej ditt

Och jag ber
oh jag ber

Slicka mej ren
och älska mej sen
slicka mej ren
så kan jag gå sen
så kan jag gå sen
slicka mej ren
slicka mej ren...


För mej handlar texten inte om oralsex. För mej behöver inte orden om smutsiga naglar å tovigt hår vara bokstavliga.
För mej handlar texten om att desperat vilja... och tro... att en annan människas kärlek och fysiska närhet kan hela andliga själsliga sår.
Jag har varit där. Jag är det inte längre. Åtminstone inte lika mycket.
Bara jag kan hela mej själv. Bara jag är ansvarig för att välja det goda och värja det destruktiva.
Du som varit skeptisk till det vulgära å fula i "Slicka mej ren"... läs den gärna igen.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare