tisdag 1 januari 2013

Till årskrönikan 2013


 Photo: Pott snytt snår

Om knappt ett år sitter jag säkert här igen. Och skriver på min årskrönika.
Försöker sammanfatta året som gått.
Den långa,varma härliga sommaren, skratten,mötena, kärleken, barnbarnet...
Kanske har jag då för en kort sekund.. mitt i all härlighet... glöm hur nyårsafton 2012-2013 var och går in på januari månad här på bloggen för att fräscha upp minnet.
Då är det jättekäckt att jag skrivit om det här.

Det har varit en lugn och odramatisk dag.
Ja om man bortser från huvudvärken som har varit som en plågsam oinbjuden, jävligt tjatig gäst, ända sedan jag vaknade.
Som jag försökt ta död på med både treo, alkohol, kaffe, varm dusch och panodil utan att lyckas.
Men annars så...
Helt okej.

Vi åt den där entrecoten.Blodigt stekt. Smarrigt.
Vi åt potatisgratäng som jag köpt i charken och som var dyrare i kilopris än vad köttet var.
Jo för ugnen är ju sönder.
Ja, detta året oxå.
Vi har sett på tv. Ätit godis. Druckit vin. Rullat runt (jo då) och skålat in det nya året samtidigt som vi maniskt skickade "gott nytt år hälsningar" från våra mobiler.
En liten android och en iphone som fick jobba hårt där ett slag.
Vi firade in året INOMHUS och det kan jag verkligen rekommendera.
Inte alls lika jävligt som att stå utomhus, huttra halvt ihjäl och låtsas att man är party party.
Hundarna klarade det där med smällare å raketer mycket bra.
Gottfrids första nyårsafton.

Å nu sitter jag här... och håller på att få en hjärnblödning.
Av huvudvärk och av ett tangentbord som fuckar upp hela tiden och liksom skiter i att skriva var tredje bokstav (alternativt skriver den fem gånger på raken.)
SLUTA! att ta egna initiativ datorjävel, det blir ändå inget bra!
Jag tror nog att JAG som har en hjärna, 15 Hp i kreativ svenska och massiv erfarenhet av att blogga är liiite bättre än du på att skriva bokstäver.
Maken sitter vid andra datorn. Den som fungerar mer hjälpligt så klart, den som inte tar en massa egna initiativ.
Själv ska jag gå å lägga mej nu efter dessa intelligenta rader till er.

Jag hoppas att ni alla har haft en fin nyårsafton alla vänner.

Puss/ Asta



S
 

1 kommentar:

  1. Du, det låter som en rätt så mysig nyårsafton det. Och blir nog bra att minnas tillbaka till... Men. Huvudvärken hade du allt klarat dig utan!!! Apa!! Hoppas verkligen den givit sig av..

    Kram A!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare