onsdag 9 januari 2013

Att normalisera

 

Jag tänkte att ni skulle få vila lite från sjuka hundar och "mitt liv är så svårt att jag nästan dör inlägg." Ni måste vara lite trötta på det även om ni är så underbart fina och omtänksamma. Tack igen.
Idag (eller just nu för det svänger fort) är tanten (syftar på den fyrbenta) riktigt pigg. Peppar, peppar...
Själv är jag trött som ett ras. När var jag inte det sist? Jag minns inte ens.
Kroppen värker konstant av trötthet trots att jag knappt ingenting gör.
Well, NOG om det!

Jag har precis skrivit recension av Henning Mankells "Minnet av en smutsig ängel" eftersom jag ville göra det med den nylästa känslan i behåll.
Ni får vänta till den 20:e januari med att läsa recensionen å vad jag tyckte.
Har läst en Mankellbok innan, en deckare som jag glömt namnet på, och blev då inte imponerad. Snarare uttråkad.

Idag är det lika grått ute som det var igår.
Men jag har ju lovat tant Märta en lång runda utmed havet om hon var piggelin idag så jag får se om hon mäktar med det... tösabiten.
Jag väljer dock å chansa på att hon inte förstod den del av löftet som innehöll "...å rulla dej en stund på den döda sälen."
Orkar knappt duscha mej själv (ja, då fattar ni hur jävla trött jag é) å än mindre 52 kg motsträvig "död säl luktande" mastifftant.

Jag har lovat chefen att komma å jobba på fredag kväll. Håll tummarna för att jag ska reda ut det.
Annars inte mycket nytt under solen. Jag borde städa bort julen...
Men jag har att brås på, mamma har uppe julstjärnan året om "för att den är så fin."
Kanske ska jag anamma det jag med?!

Hör ni. Berätta lite om era liv. Vad som helst.
Har ni städat bort julen?
Har ni nån mirakelkur mot trötthet?
Har ni någon gång funderat på att mörda er make?
Vad läser ni just ni?
Är ni förtjusta i Mankell?
Har ni någongång haft en eksemfläck på rumpan i flera år i sträck?
Hur är vädret hos er?
Tycker inte ni oxå att död säl luktar fruktansvärt?

Puss/ Asta


8 kommentarer:

  1. Julen bortstädad.
    Mirakelkur-sorry.
    Oh ja, flera gånger:-)
    Saga of Dogue de Bordeaux-3:e gången.
    Mankell- nej tack.inte min kopp the
    Eksem fläck-icke
    Vädret-grå,grå och lite mera grå....trist
    Död säl? Nja, klent med såna här på landet.Men vi har rävskit som luktar apa ;-)

    SvaraRadera
  2. 4:13 ????? näää, den är 13:14

    SvaraRadera
  3. 1. Jepp...
    2. Träning o nyttig mat.
    3. Nja, inte vad jag kan komma ihåg under tiden jag var gift. Efteråt däremot..
    4. Inget för jag läser ytterst sällan böcker, den sista var boken om Lasse Stefanz men det räknas nog inte här... :))
    5. Se ovan...
    6. Nix, det har jag inte...
    7. Grått å +2C..
    8. Har faktiskt aldrig träffat en död säl.. :)
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  4. Julen bortstädad!
    Spinning.. men kanske inte idag..blodtrycksfall..
    Kanske inte mörda men sälja billigt eller betala för att bli av med honom!
    Mellan Hjulström o Tursten.
    Mankell funkar.
    Handeksem..det blir 2 jättefläckar..
    GråGrå
    Inga sälar i skogen men en och annan mus som stinker ibland.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag läser ofta din blogg men kommenterar så gott som aldrig - lat helt enkelt. Det som slår mej är att vi tänker så lika i så mycket, helt otroligt....däremot finns naturligtvis mycket som skiljer. Jag är totalt ointresserad av politik och har en papillon (antagligen inget som du kallar hund :)) Men om de rullar sig i en rutten säl kan det ha sina poäng att ha en liten hund ;)
    Som svar på dina frågor - Julen lätt bortstädad när jag struntade i att ta fram grejerna, just med tanke på hur jävla jobbigt det är att stäada bort. Mirakelkur - för att va så där äckligt präktig så är det bara motion som piggar upp, tyvärr.
    Fråga 3 har jag inte behövt fundera på, har ingen make att mörda.
    Läser....har inte börjat men andra boken av de där jäkla nyanserna ligger på nattduksbordet. Efter att ha läst första är jag lite tveksam. Tyckte den var riktigt bara SKIT och helt bisarr men men vi får väl se när man blir för otillfredsställd så kanske man tar tag i den också för att uppbringa en gnutta erotik.
    Mankell är totalt dötrist.
    Eksem, nja inte på rumpan dock men plötsligt här i julhysterin fick jag typ böjveckseksem (med typ 45 års fördröjning....) i armbvecken....tror det berodde på stress just då för nu är det finfint igen.
    Vädret är grått, ugget och VARMT och jag älskar värme så jag är nöjd och glad, blir ju inte ledsen om solen skulle visa sig heller i och för sig men hellre detta än svinkallt.
    Nja det där med död säl kan jag bara tänka mej om hunden rulla sig i, blev inget sovandes på min kudde då inte....gamla döda rävar har vi väl haft men eftersom jag har en riktig frökenhund så är det inte riktigt hennes grej. Däremot rullade vår gamla hund sig i sånt och fick rävskabb på köpet.......
    Ha en bra dag Astapasta. kram mara

    SvaraRadera
  6. Hej! ja livet står still just denn veckan. hemma o vabbar. trött o seg jag med. började plocka ner lite jul i köket idag sen tröttna jag. måste ner i källaren o hämta lådorna o är mkt kulor, glitter, ljus etc. det som hjälpt mig bäst när jag är trött o depp är rosenrot när jag kommer ihåg att ta dem.
    ingen make att mörda här. läser nu metro 2034 som är en forts på metro 2033. tycker de är lite småläskiga. ettan bäst.
    inget på rumpan men fanns en tid då jag hade stressexsem på ögonlocken, inte så snyggt.
    tråkigt grått väder. aldrig luktat på en död säl men död råtta luktar vedervärdigt iaf.

    ha det så bra du kan :)

    SvaraRadera
  7. Ingen som tröttnar på dig! Önskar för dig att också du skall få må bättre.. Skickar all styrka jag kan.

    Julen har jag städat bort - idag. Men inte bytt gardiner än och inte heller tvätta några fönster.
    Sova och vila. Den enda form av mirakelkur jag känner till. Och träning och Pepsi Max
    *skrattar* OM!!!
    Just nu läser jag vår Bloggdalabokklubbsbok "Minnet av en smutsig ängel"
    Jag har läst Mankell innan och det har varit en blandad känsla...Så absolut inte förtjust!
    Nej, ingen eksemfläck - däremot en massa mielier.
    Vädret suger fett!! :(
    Alla döda djur - eller alla kadaver - luktar hemskt.

    Kramar


    SvaraRadera
  8. Skönt att höra att Märta är bättre. Jag blir alltid så berörd när du skriver om henne.

    Just nu läser jag "lyckan, kärleken och meningen med livet" Mer humor och mycket bättre än filmen. Mörda..jodå, fast inte bara mannen då utan ganska många andra också. Tur jag har spärren haha!

    Kram till dig!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare