onsdag 16 januari 2013

Gudasänd

 

Ja, han är gudasänd, som Freja skrev i en kommentar, min Gottfrid.
Det finns inte en chans att jag överlevt den här första tiden utan Märta om det inte vore för honom.
För hans oändliga kärlek och tålamod.

Min makes mamma är från Finland.
En dag dog hennes mamma, alltså makens mormor, oväntat... gammal men inte sjuk... i sitt hem.
Hennes son kom på besök och fann henne liggande på golvet i köket.
På andra sidan pärleporten.
Han gick ut, ringde ambulans och satte sej att röka en cigarett.
När ambulansen kom fann de två döda kroppar.
Den döda mormodern på golvet i köket och hennes son dö på trappan.
Sorg kan göra så med människor.
Hjärtan kan brista.

Jag tror mitt hjärta skulle gjort just det... om inte Gottfrid fanns.

Ikväll har jag varit hos min goda vän Carina.
Druckit vin och pratat om allt som ryms i livet.
Hon är oxå en skatt min Carina.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Vilken stark historia, blir alldeles berörd. Tack snälla för ditt mejl i morse, det får gå idag helt enkelt och jag tackar nej till ditt fina erbjudande som du ville ge mig. ;) :) Skönt att vi har varandra. Gott också att du varit hemma hos Carina som du skriver. Det kommer bli okej och ja, Gotte kom till dig i precis rättan tid. Många godmorgon kramar!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare