lördag 26 januari 2013

Gladlåt, Märtas polare och aska från en älskad vän

 

En av de låtarna i min Spotifylista som gör mej allra lyckligast är en live version av Ulf Lundells "O la la Jag vill ha dej!"
Dels är det en rockig, festlig och glad låt och dels så har jag roliga partyminnen från den låten.
När man dansar bland vänner tätt, tätt på ett dansgolv och hoppar i takt till musiken.

Oh la la Jag vill ha dej!!!

Jag vill ha dej trots allt.
Jag vill ha dej ändå.
Jag vill ha dej utan sans.
Jag vill ha dej just nu,
utan väntetid,
utan förklaringar och helst utan dans.


Ja, annars är det fullkomligt svinkallt ute idag.
Minusgrader och en isande Kattegattvind.
Gottfrid å jag gick en runda ändå med livet som insats.
Vi mötte Märtas gamla hundkompisar Bamse å Skorpan och Gottfrid fick leka med dem för första gången.
Han är så duktig och försiktig i möten min vackra pojk.
Bamse... som Märta älskade förutsättningslöst... efter att han mjukt och kärleksfullt fostrat henne som kaxig valp, hälsade mest.
Han är en gammal man, över 10 år och det syns på honom.
Grånad om nosen och trött i blicken.
Vi mammor talade hundkärlek och hundsorg och började gråta en skvätt.
Trots sorgen är jag tacksam över att ha besluten bakom mej.
Jag blev ledsen av att se den starka Bamsen så trött.

Idag kommer sonen hem och även Dotter nr II.
Vi ska käka lite middag.
Det ska bli mysigt. Bara min stora flicka som fattas, men det är inte så bara...
Maken är och handlar och skulle hämta hem Märta på vägen.
Askan av Märta.
Jag vet inte hur jag kommer att känna när jag får den i min hand.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Både högt och lågt då idag. Livet, tänker jag när jag läser. Tänker på dig och finns här om det blir för tungt med askan. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag hade en stackars katt som var fruktansvärt för alla utom mig. Han låg mest i en garderob och kikade ut för där kände han sig trygg. I flera år nu när jag flyttat så har det varit självklart varje gång var Mozarts aska skulle vara: i garderoben. Han har sin plats i sin kartong i garderoben där han alltid var trygg, och gud nåde om någon skulle ha synpunkter på det.
    Du kommer att känna att Märta är hemma igen, och du kommer att vet precis var du vill ha henne/var hon vill vara.

    Ta hand om dig. Fortsätt med det.

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare