onsdag 30 januari 2013

Detta gjorde min dag!

Hej!
Nu, efter att ha hittat hit för några dagar sedan från Apan, efter att ha lagt undan Torbjörn Flyghs "Underdog" till förmån för din blogg eftersom jag tycker du skriver på ett sätt som träffar mycket bättre, efter att ha ägnat sista dagarna av min influensa åt att sträckläsa din blogg bakåt till pre-Gottfrid, NU är det dags för mig att kommentera. Ursäkta om det inte passar ditt inlägg exakt, men det bubblar av saker jag vill säga (ska dock spara lite så det inte blir för långt):

- Först av allt beklagar jag sorgen över din Märta. Många tårar över detta och samtidigt häftigt att läsa om en sådan stark kärlek.

- Tycker att du lyfter viktiga ämnen och att du har en fin människosyn. Jag jobbar själv som socialsekreterare med personer som har missbruksproblematik och samtidig psykisk ohälsa, så läser med spänning och sorg dina inlägg om detta. Vi får som du säger det den vård vi betalar för och då kan det vara tungt att vara en av utförarna nere i leden. Hoppas att din mor och bror en dag får må bra.

- Med två depressioner i bagaget önskar jag att du också får må bättre snart.

Tror jag slutar där för nu. Tack för din öppna, ärliga, välskrivna blogg!

/Elin, 29-årig småbarnsmamma i Värmland

Vilken kommentar va?!
Vilken ynnest att en annan, okänd människa/ blivande vän må hända, läser min blogg och tar sej tid att plöja... ja, det måste ju vara hundratals inlägg för att lära känna lilla mej.
Det går nästan inte att ta till sej att det finns människor där ute som läser min blogg var å varannan dag och som uppskattar det jag skriver.
Det är stort. Jag är ödmjukt tacksam.
Jag har, som jag sagt tidigare, världens bästa läsare och när jag får nya så är det de fantastiska som söker sej hit.

Tagen. Tagen var ordet. 

Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. Så otroligt fint och ja, det är stort och jag kan tänka mig att du blev väldigt glad. Godnatt snäckan! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blir man glad för sånt! Att en främling tycker man är tillräckligt bra för att lägga ner timmar/ dagar på att läsa det man skrivet.
      Ni är alla världens bästa. Jag får så mkt kärlek på den här bloggen.
      Jag vet inte hur (eller om/varför) jag förtjänat det. Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Å dej är jag oxå så glad över! Som kommenterar så flitigt å gulligt och som överlägset måste ha det coolaste namnet av alla mina bloggläsare :) Kram

      Radera
  3. Åhhh, vad roligt!!! Men du är ju grym! *ler*

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja det var verkligen en fin kommentar! Och jag kan bara hålla med i vad Elin skriver :)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare