torsdag 24 januari 2013

Asta svarar på skönhetsfråga.

 

Eftersom jag är något av en skönhetsguru här på internet så får jag ständigt frågor om skönhet och hälsa.
Tusentals och åter tusentals vallfärdar till min blogg för att ta del av min gedigna kunskap i ämnet.

En av de vanligaste frågorna jag får till mej är...
"Snälla Asta, har du något bra och enkelt tips om hur man får en mjukare och mer bullig mage."

Ja, självklart har jag det.
Då jag själv välsignats med en degig mage och därtill ihärdigt jobbat på att få till den bättre så kan jag väl säga som så...
Det är hälften gener och hälften idogt arbete som skapat denna vackra kropp som jag själv har.


Här är de bästa tipsen för att hjälpa naturen på traven.
Så här har jag gjort...


Ät oregelbundet. Hoppa gärna över din frukost och börja ät först vid 16 tiden på dagen för att sedan stadigt öka kalorimängden fram till läggdags.


Ät gärna gasbildande livsmedel så som mjölk, vitt bröd, ljus pasta.
Lök är bra.
Bönor kan vara en fälla. Förvisso är de gasbildande men de är oxå mättande och har låg kalorihalt.


Unna dej enkla mellanmål. Här har både Estrella och OLW utmärkta alternativ.
Bara att öppna påsen och frossa.


Läsk och öl till och emellan måltiderna.
Jag har en liten huvudregel vad det gäller öl.
Folköl före kl 15. Starköl efter kl 15. På arbetet får lättöl duga.


Den gamla kostcirkeln är ingenting som blivit omodernt.
Tänk kebabtallrik. Den har allt.
Kolhydrater, protein, fett.


Alkohol är en bra energikälla. Söta drinkar då framför allt.
Dessutom ökar det hungern på ett fantastiskt sätt.


Sist men inte minst...
Rör inte på dej i onödan och underskatta aldrig ett rejält nattamål.


Lycka till.


Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. Hahahahahaha!!!! Men jag skulle också vilja ha en sån där sparkdräkt. Har just köpt en men den var grå...vill ha en randig...

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt inlägg!! :-)

    Men du vet väl om att du inte är i närheten av att ha någon övervikt? Så din diet verkar klockren ;-) Kanske har du en sån där gammal omodern tjock-spegel?

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. *gapflabb* men jag håller med Jessica här ovan...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha ha... Skönt att du har humorn kvar! Saknar dina brev men ingen stress, skriv när du orkar. Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Du glömde chokladen... Är det OK om jag lägger till choklad, i tid och otid, funkar dieten ändå?

    SvaraRadera
  6. Åh, precis ett sådant inlägg jag behövde idag. Inser att jag har missat öl och söta drinkar kanske därför det inte funkar.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Dagens skratt, tack!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  8. Helt underbart! Men ingen pösmage så långt ögat kan se. Fuskar du måhända med dieten och äter frukt och grönt? ;-)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare