tisdag 22 januari 2013

Samlade tankar

 

Jag har jobbat ytterligare ett pass idag och det gick väl lite bättre än igår.
Kände mej inte fullt lika vilsen.
Men underligt bortkommen ändå.
Osäker inför enkla saker som att närma mej patienter.
Gammal kunskap som hur olika läkemedel skall beredas och som jag gjort tusentals gånger måste jag plötsligt kolla upp...
För att jag inte kommer ihåg.

Jag talade med min chef om det.
Sa som det var. Hur jag mår. Hur det känns.
Å hon är verkligen världens bästa. Hon lyssnar och förstår.
Hon bryr sej om, även om det kommer innebära problem för henne.
Hon rådde mej att söka läkaren jag hade sist det begav sej åt det här hållet.
Letade fram telefonnumret åt mej.
Jag ska göra det.
Jag tror själv inte jag vill vara sjukskriven, jag tror själv att jag behöver tid.
Men jag tänker låta honom som är klok å erfaren och en mycket empatisk man avgöra det.

Jag har verkligen de finaste kollegorna man kan önska.
Jag har fått så mycket stöttning. Så många kramar.
Jag vet inte hur jag kan ha förtjänat det?!
Smekningar på kinden.
Ömsinta ord. Om att jag är älskad. Saknad. Oroad över.
Hjälp. Avlastning.
Ständigt någon som dyker upp, hör hur det är, vad de kan hjälpa till med.
Såna kollegor har inte många.
Om ens någon.
Där är jag avundsvärd.
En kollega hade köpt en stor torkad tjursnopp till Gottfrid.
Så nu stinker det i hela huset.
Å Gottfrid är en lycklig kille.
Tack Lisan.
När jag kom hem så kom mannen med det käcka förslaget att "Jag kanske kunde jobba över lite?!"
Ehhh nej.

När jag körde hem undrade jag om jag höll på att bli psyksjuk på riktigt?!
Mitt på vägen kände  jag hur Märta lutade sitt huvud mot min axel så som hon alltid gjorde.
Samma tyngd. Samma känsla.
Men när jag tog efter henne var hon ju förstås inte där.
Men känslan av hennes lutande skalle satt kvar. Hela resan hem.
Vad kan det kallas? Paranoida vanföreställningar? Psykos?
Å tårarna kom.
Så klart.

Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. Fina A - det kallas kärlek! <3 Och du, din chef verkar vara väldigt klok. Jag tycker du skall göra precis så som hon har sagt till dig.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menade du kollegorna? Ja de är underbara. Kram fina du. Saknar dej.

      Radera
  2. Va f-n, var det en snopp?? Det visste jag inte, då hade jag nog behållt den sjäv :-D
    //Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Imponerande längd för att vara torkad. Du är ett gull. Ha det ljuvligt nu hjärtat i Thailand. Kommer att sakna dej.

      Radera
  3. Starkt bevis på att hon forf är med dig...

    SvaraRadera
  4. Det låter som en väldigt bra plan och dina kollegor verkar underbara. Jag tror Märta är med dig och finns nära, det är en fin tanke och ger ro.
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Fantomsmärta! I en av mina favoritsånger finns det en textad som säger 'I miss you like a left arm that's been lost in a war' - tror det stämmer på dig och Märtis.
    Varma kramar

    SvaraRadera
  6. Växte upp med en tax som levde lääänge. När han dog hörde jag hans tassande i huset ett långt tag.
    Du har inte blivit tokig!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare