söndag 6 januari 2013

Hjälp Rosa att komma hem



Bild av Ann-Catrine Matsson

Denna bild och detta nödrop sprids nu på facebook.
Rosas ägare blev nedslagen och rånad på sin Am Staff!!!
Hjälp henne att komma hem igen. Om tillräckligt många håller ögonen öppna och har civilkuraget i behåll så kommer hon att hittas.
Hon har ju ett speciellt utseende.

Hur kan man göra så här?!
Stjäla en annan människas hund? En annan människas familjemedlem?
Jag kan förstå hur pengar, smycken å annat kan locka.
Men ett djur?!
Det är bortanför all tjuvheder som finns.

Jag skulle bli fullständigt förkrossad om det hände mej.
Det vore långt mycket värre än om de blev sjuka och dog.
Man skulle ju alltid, alltid undra...
Vad har hänt med min älskling?
Är de snälla mot henne? Har hon det bra?
Risken att de inte är snälla, att hon inte skulle ha det bra är överhängande.
Det är ju fullständigt oempatiska människor som gör sånt här!

Med raser som min... och som lilla Rosa... är risken där till stor att de används för hundslagsmål. Jo det finns så vidriga människor.
Å jag är som sagt alldeles livrädd för att något ska hända mina små juveler.
Jag vågar knappt låta Gottfrid vara ensam ute på tomten ens några minuter själv när det är mörkt. Att binda honom utanför en affär själv är uteslutet.
Märta kan ju någon försöka komma å försöka ta när hon står bunden.
Hon gapar som en tok om någon ens tittar på henne och jag har aldrig försökt träna bort det.
Jag tycker det är bra!
Om folk blir förolämpade av att inte kunna gulla med henne där hon står är det deras  problem. För mej är det viktigare att hon är ostjälbar.
Gottfrid ska få lära sej det med.
Småbarnsföräldrar får ha koll på sina ungar. En bunden okänd hund är förbjudet område. Precis som E6:an. Eller knivlådan.

Du som tagit Rosa.Lämna henne på ett säker ställe. Bind henne utanför en veterinärstation el polisstation. Du har gjort fel, men du kan fortfarande göra rätt!
Gör det!

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Det är ju fruktansvärt! Sanslöst och avskyvärt! Var i Sverige hände detta?

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare