måndag 28 januari 2013

Så blev det för Asta idag.

 
Utmattning löd domen. Oförmåga att fokusera, glömska, oförmåga till att hantera andras känslor och lidande i nuläget. 
Sjukskriven blev beskedet. I åtminstone en månad. Återbesök den 25:e februari.
För att se hur jag mår då, eventuellt arbeta halvtid ett tag.
Det känns som en evighet dit. Men jag har mycket jobb framför mej.

Mina kollegor som känner mej bäst uttryckte oro över att en sjukskrivning skulle innebära att jag satt uppe på nätterna, pimplade vin och skrev deprimerande blogginlägg för att sedan sova halva dagarna.
:) Jag får hålla med om att risken finnes. Kanske till och med är överhängande, men jag skall göra mitt allra bästa för att förvalta den här sjukskrivningen väl.

Jag ska lägga mej i tid på kvällarna och ställa klockan på morgonen så jag kommer upp.
Jag ska sköta mina mediciner och trappa ner mina sömntabletter.
Jag ska göra sådant jag mår väl av.
Gå långa rundor med hunden, umgås med människor som jag tycker om, andas mycket frisk luft. Begränsa mina timmar vid datorn och försöka att inte grubbla allt för mycket.

Puss/ Asta

11 kommentarer:

  1. Låter som en bra plan... du brukar ju ta en vit period ibland. Kanske läge att ta den nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vit period? Nu när jag kan hinka vin dagarna långa? Tja, kanske :) Kram

      Radera
    2. Hahaga jaaaa krammmmmm

      Radera
  2. Du har en bra plan. Du behöver en tid för att läka sår. En dag i taget.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du fick den här tiden, jag tror du behöver och kommer förvalta den väldigt väl och att du ser allting annorlunda på något vis, hur mycket du behöver din sömn och sådär. Bloggen och datorn finns alltid kvar, fokusera nu på dig själv. Kram och glad att du gick iväg till den här läkaren. Han känns mer i min smak än den andra. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria. Ja, jag ska göra mitt allra bästa för att finna energi och styrka.
      Kramar

      Radera
  4. Fina du - det var som vi trodde. Och detta är bara början på din resa. Tankarna du skriver här ovan är kloka. Mycket kloka. För du skall egentligen inte alls uppröras nu, inte läsa saker som får igång pulsen. Bara vila. Och vila. Och promenera. Och tänka tankar klart OM DIG SJÄLV och din situation. Inte om världsfreden.

    Ta hand om dig fina du!

    Kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. NÄR ska vi ses??? För nu kan jag (och bör jag) i princip när som helst? Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare