måndag 2 juli 2012

Blogginnehåll




Kommer "Asta´s" bli en jäkla valpblogg nu?! tänker kanske en å annan läsare som inte är så hundintresserad eller som föredrar variation i sitt bloggläsande.
Ja, vet ni... för ett tag kanske det blir så.
Asta´s handlar ju om mitt liv å mina tankar och de snurrar nu rätt mycket kring en liten ullig, gullig korv med vassa tänder.
Men jag lovar att jag ska försöka variera mej och skriva nåt litet inlägg om annat oxå...

Idag funderade jag till exempelt över om jag har någon form av ätstörning.
Jag har ju gått upp några kilon under semestern... helt okej, i brist på sol kan väl semester åtminstone få stå för en smula lättja o frosseri.
Men jag avslutade gårdagen med att trycka i mej en halv påse  ostbågar.
Imorse... hmmm, förmiddags... när jag steg upp sneglade jag på vågen och tänkte "Ny vecka, jobb imorgon, nu är det dax för lite ordning å reda med maten å kalorierna igen" och så gick jag ner, satte på kaffe, slog upp en mugg, sjunk ner framför datorn... å mölade i mej andra halvan av ostbågepåsen.
Bha!!!! Varför gör jag så?!
Äter 150 g ostbågar till frukost och mår illa på köpet.

Sista lediga dagen.
Till å från under min semester har jag längtat lite till jobbet. Eller nja, känt mej laddad att komma tillbaka. Tyckt att det ska bli helt ok.
Idag känns det inte så!
Idag känner jag mej som att jag skulle BEHÖVA semester.
Minst 4 veckors ledighet till. Tack!
Alla dagar som regnat bort.
Jag behöver sol.Umgänge. Skratt. Värme.
Sovmorgon, middagslurer å mysiga stunder framför datorn med te å tända ljus till ljudet av regn var väl mysigt ett tag men jag behöver mer!
Jag mej trött, lite deppig och allmänt... bläää när jag tänker på att "det var denna sommarsemestern det."

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Helt ok med hundblogg för min del!! Vilken liten pussgurka!! Åh, vilken härlig tid du har framför dig. Och ja ja, lite bök o stök lär det väl bli oxå!! Grattis till den nya lille goknulen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt Dame'en. Ja visst SER han kyssvänlig ut. En riktig liten prins. Bara att hålla tummarna för att prinsessan gillar läget oxå. Kram

      Radera
  2. Kan man annat än bli kär i den valpen.Tur att du inte behövde välja mellan valpen och mannen....

    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym Tur för mej? Eller för mannen? :)

      Radera
  3. Jaja, snart får du inte behålla alla ostbågar för dej själv så jag hoppas du njöt av sista påsen ;-)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare